Modérateurs: Modération Forum Oeuvres & Multimédia, Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 12 invités

L'univers Xbox

Sondage Xbox One X

Je ne possède pas de console mais je pense prendre la One X
23
20%
Je possède une 360/PS3 et je pense prendre une One X
7
6%
Je possède une One/PS4/One S et je pense prendre la One X
48
41%
Je possède une PS4 Pro et je pense prendre la One X
10
9%
Ma console Xbox 360/One/One S me convient, je ne pense pas prendre la One X
28
24%
 
Nombre total de votes : 116

Xbox One / S / X

Message » 02 Nov 2014 13:39

Dans mon cas quand on est équipé PC et PS4, ceux sont vraiment les exclues XOne qui doivent faire la différence, et vu que il y a que 2 jeux qui m'intéressent Forza 5 et FH 2 (et encore Forza 5, pour moi il est impensable d'y jouer à la manette), ça fait un peu cher pour attendre l'automne 2015. :wink:
julianf
 
Messages: 14936
Inscription Forum: 23 Aoû 2005 13:42
Localisation: Normandie
  • offline

Message » 02 Nov 2014 13:46

julianf a écrit:Comme quoi c'est bien ce que je dis, il faut attendre l'Automne 2015

Xbox One : Phil Spencer promet un automne 2015 de folie

Une Xbox One Slim (même si rein n'est confirmer, il y a fort à parier qu'il y en aura une), Halo 5 et Quantum Break... que demander de plus :wink:


Pourquoi attendre , alors que l'on peut déjà se faire plaisir maintenant ?

Y a déjà de bons jeux sur One , et puis y a pas que les exclues , je dois dire que j'ai beaucoup hésité entre la PS4 et la One , l'argument principal n'étant
pas la différence de puissance tellement mis en avant par les joueurs PS4 mais le fait qu'elle se vende beaucoup plus , donc moins d'amis car tous passés sur PS4...Et puis certaines exclues comme Uncharted principalement qui mettent vraiment la console de Sony en avant...

J'ai finalement choisi la One pour plusieurs raisons , certaines exclues aussi comme les Forza ( qui sont devenus des références au même titre que l'était les Grand Turismo à l'époque ) , le pad , qui pour moi est nettement meilleur sur la machine de crosoft et surtout le Xbox live qui est également une référence pour moi pour le jeu en ligne ( quand je vois les multiples soucis sur le PSN , je me dis que j'ai bien fait...)

Je me prendrai peut être une PS4 plus tard quand le prix aura baissé et que certaines exclues me feront de l’œil ( Uncharted , GT...) parce-que je ne suis pas du tout sectaire , j'avais la PS3 et la 360...

Bref , je ne regrette pas d'avoir pris la One maintenant , malgré toutes les critiques , surtout quand je vois les soucis sur la machine de Sony ( PSN en rade , forza horizon killer qui fait pschit... , dualshock qui part en couille , firmware buggé ). :wink:
JOJO54
 
Messages: 8330
Inscription Forum: 11 Mai 2005 19:57
Localisation: Sud-Ouest...
  • offline

Message » 02 Nov 2014 13:49

Mr Eric a écrit:Pourquoi :wtf:

Entre les exclus et les multi, il y a déjà largement de quoi faire sans attendre fin 2015...


Grilled !!!

Sauf que moi j'ai un peu plus développé... :hehe: ........... :mdr:
JOJO54
 
Messages: 8330
Inscription Forum: 11 Mai 2005 19:57
Localisation: Sud-Ouest...
  • offline

Message » 02 Nov 2014 13:52

JOJO54 a écrit:
julianf a écrit:Comme quoi c'est bien ce que je dis, il faut attendre l'Automne 2015

Xbox One : Phil Spencer promet un automne 2015 de folie

Une Xbox One Slim (même si rein n'est confirmer, il y a fort à parier qu'il y en aura une), Halo 5 et Quantum Break... que demander de plus :wink:


Pourquoi attendre , alors que l'on peut déjà se faire plaisir maintenant ?

Y a déjà de bons jeux sur One , et puis y a pas que les exclues , je dois dire que j'ai beaucoup hésité entre la PS4 et la One , l'argument principal n'étant
pas la différence de puissance tellement mis en avant par les joueurs PS4 mais le fait qu'elle se vende beaucoup plus , donc moins d'amis car tous passés sur PS4...Et puis certaines exclues comme Uncharted principalement qui mettent vraiment la console de Sony en avant...

J'ai finalement choisi la One pour plusieurs raisons , certaines exclues aussi comme les Forza ( qui sont devenus des références au même titre que l'était les Grand Turismo à l'époque ) , le pad , qui pour moi est nettement meilleur sur la machine de crosoft et surtout le Xbox live qui est également une référence pour moi pour le jeu en ligne ( quand je vois les multiples soucis sur le PSN , je me dis que j'ai bien fait...)

Je me prendrai peut être une PS4 plus tard quand le prix aura baissé et que certaines exclues me feront de l’œil ( Uncharted , GT...) parce-que je ne suis pas du tout sectaire , j'avais la PS3 et la 360...

Bref , je ne regrette pas d'avoir pris la One maintenant , malgré toutes les critiques , surtout quand je vois les soucis sur la machine de Sony ( PSN en rade , forza horizon killer qui fait pschit... , dualshock qui part en **** , firmware buggé ). :wink:


J'ai fait une réponse juste au-dessus :wink:
julianf
 
Messages: 14936
Inscription Forum: 23 Aoû 2005 13:42
Localisation: Normandie
  • offline

Message » 02 Nov 2014 13:54

julianf a écrit:Dans mon cas quand on est équipé PC et PS4, ceux sont vraiment les exclues XOne qui doivent faire la différence, et vu que il y a que 2 jeux qui m'intéressent Forza 5 et FH 2 (et encore Forza 5, pour moi il est impensable d'y jouer à la manette), ça fait un peu cher pour attendre l'automne 2015. :wink:


Si tu as déjà une ps4, dans ce cas oui ça peut se comprendre car ça ne se joue que sur les exclus (qui t'intéressent), l'inverse étant tout aussi valable, voir même encore plus quand tu as une x1 je ne vois pas de jeu qui donnent du tout envie sur ps4 (a voir sur fin d'année prochaine avec UC4) . Mais si tu n'es toujours pas passé à la next gen, tu peux très bien passer fin 2014, y'a largement de quoi faire comme je le disais.

Et +1 avec jojo pour le reste.
Mr Eric
 
Messages: 31446
Inscription Forum: 19 Mai 2004 10:33
  • offline

Message » 02 Nov 2014 14:00

julianf a écrit:[
J'ai fait une réponse juste au-dessus :wink:


J'ai vu et je suis d'accord avec toi , je joue également sur PC même si je joue
de moins en moins car je préfère le confort des consoles.

Mais bon , je vais essayer également de te faire venir du coté obscur de la force !!! :ko:
JOJO54
 
Messages: 8330
Inscription Forum: 11 Mai 2005 19:57
Localisation: Sud-Ouest...
  • offline

Message » 02 Nov 2014 20:02

julianf a écrit:Dans mon cas quand on est équipé PC et PS4, ceux sont vraiment les exclues XOne qui doivent faire la différence, et vu que il y a que 2 jeux qui m'intéressent Forza 5 et FH 2 (et encore Forza 5, pour moi il est impensable d'y jouer à la manette), ça fait un peu cher pour attendre l'automne 2015. :wink:



Bof,
Je n'ai toujours ni one ni ps4 , ni PC et j'ai du mal a me motiver pour craquer pour Noel.

Quelques "petits" jeux (mordor, fh2.. ) mais encore rien qui me donne vraiment envie de craquer.
C'est terrible quand meme.
Où sont les fps/tps qui nous ont fait craquer pour ps3/360 (gow, codmw, resistance, ghost recon, rainbow 6)?
Sur one / ps4 il y a titanfall (qui a ete tres vite oublié), destiny (pour les fans de farming) et BF4 :siffle: .
Pas de RPG , rien...

Peut etre the witcher voir dragon age (qui sort aussi sur old gen).

Un an apres leur sortie je me prendrai bien une nouvelle console mais pour jouer a quoi?
jujulolo
 
Messages: 24130
Inscription Forum: 22 Juil 2002 12:06
Localisation: Nice
  • offline

Message » 05 Nov 2014 17:04

J'en parlais lors du podcast, voici la liste exacte de tous les changements qui sont intervenus sur la X1 depuis le lancement du preview program en début d'année..

Customization

Custom backgrounds. The #1 fan-requested feature, each account on your Xbox One can have a customized background. You can choose a custom color or achievement art as your background on Xbox One, with more customization options coming down the road, like personalized images from the media browser app.
Take system updates when you want. Take system updates as soon as they’re available if you prefer. When the system update is made available, you’ll find the option under Settings, then select System update.

New Friends, Activities and Achievements

New Friends section. See at a glance what’s going on with your friends. You can stay up-to-date with your current activities, the most popular games your friends are playing, and a Gamerscore leaderboard to see who has improved their Gamerscore over the last 30 days.
Activity feed updates. We added new ways for you to interact with friends in the activity feed. The interface changed to a single column scrolling list that is longer and includes more content. We added the ability to post text to your feed, and to “like” and comment on feed items. You can share game clips and anything else in the feed with friends either publically (to your activity feed) or privately (as an attachment to a message). You are also notified when anyone likes, comments on or shares your items. Each person gets a personal feed on their profile, so you can see what specific friends have been up to. And, with SmartGlass, you can see what your friends have shared to their activity feed and “like” specific posts.
A New Achievements App. Updated to enable sharing of achievements you’ve unlocked with captions, see a list of friends who have unlocked specific achievements, and an updated achievements Snap landing page that shows Achievements on recently played games, when a gamer is not actively playing a game.
Snap updates. We updated the Snap Center to include quick access to many of the things you wanted faster access to when playing a game – Friends, Messages, Achievements, Game DVR, clock, and battery indicator – as well as making it easier to close and open new snap apps when playing a game. A double tap of the Xbox button on your controller brings up a menu that allows you to open a new app in snap mode, close the current snapped app, or switch focus between your game and your running snapped app.

Second Screen and Accessories


Mobile purchase. Using Xbox SmartGlass or on Xbox.com, you can remotely purchase games and Add-on content. No more waiting to begin downloading when you get home – if your console is set to automatically take updates, your console will begin downloading your purchase. And, you can also get Games with Gold and Deals with Gold on SmartGlass, so you can download free games wherever you are to your console.
Battery power indicator. We brought back the battery power indicator so that you can see right on the home screen how much juice is left in your controller’s battery. You will also get an on-screen notification when your controller battery is getting low.

System and Game Updates

Silent reboot after system updates and system update on demand. If your console is in Instant On mode, the update will happen automatically and return to standby upon completion. This means you won’t need to power on your console after an update moving forward. If you want to take future updates when available without waiting for your console to do it on its own, this option is under system settings. It will only show as available when there is an update to take.
Game and app saves and updates. A game save progress bar will show you the status of your game saves. You can easily tell what games and apps are being updated or have been updated recently.

More Ways to Experience Entertainment

Boot to TV. You can set your console to boot directly to television when coming out of connected standby.
Media Player, DLNA, and MKV support (and more!). A newly added Media Player app supports DLNA streaming so you can easily access and play music, watch photo slideshows or movies stored on home media servers and devices that support the DLNA server protocols. Additionally, you can playback tons of files – including MKV – stored on a USB device or a device on your home network that supports DLNA streaming.
Xbox One Digital TV Tuner and Steam TV to SmartGlass. This USB-attached TV Tuner, available in UK, France, Germany, Italy and Spain, enables you to watch TV on Xbox One, and pause Live TV for up to 30 minutes. If you have an Xbox One Digital TV Tuner, you can stream TV across your home network to your smartphone or tablet using the Xbox SmartGlass app. You can also pause, play, rewind and change channels, without interrupting gameplay.
TV Discovery Made More Social. New features were introduced for social discovery on TV, including Live TV Trending, Twitter TV Trending, Xbox TV Trending, and Tweets in MiniGuide.

Audio

Sound mixer for apps with Snap and volume controls when using Kinect with chat. With the Sound mixer, you can control the volume levels of two apps when you’re using Snap letting you decide which app is louder. In this same section, you can control the volume levels when you’re using Kinect for chat.

Here is a more comprehensive list of the more than 100 new updates we announced details on this year, in addition to the hundreds of additional updates made behind-the-scenes to make Xbox One even better this year:

February Updates

See and manage your storage space
Control your install lineup and more easily manage your download queue
Separate My Games and My Apps lists so you can easily create separate queues for both
Track how much battery life is left on your controller
Support for your USB keyboard with your Xbox One

March Updates

Friends list moved to front and center on the homepage of the Friends app
Party chat turns on by default
Chat with friends playing different games
“Invite friends to game” option available in your multiplayer titles
See a list of “Recent Players”
Twitch live streaming support
Optical out supports 5.1 Dolby Digital
Support for Dolby Digital surround sound over HDMI
Support for 50Hz output for TV
Tailor the number of volume up/down adjustments
SmartGlass updates: Receive notifications of Xbox Live messages, check out what your friends are doing, see their latest highlight clips, and unsnap apps with SmartGlass
Support for new Xbox One accessories: Xbox One Stereo Headset and Adapter, Xbox One Media Remote, and third party headsets
Browser improvements: Direct link to IE, new gesture and controller features for Bing and Google maps, and search improvements
IR blasting of power and volume to TVs/AVRs for all regions
Easy sound bar setup
View Game Clips in Snap mode
Passkey feature to protect user settings

April Updates

Support for 50Hzoutput for Blu-ray
Controller and headset adaptor firmware updates that reduce audio static and improve wireless connectivity
Silent reboot after system updates and system update on demand
Improved GameDVR video quality through compression algorithm improvements
Kinect voice and motion improvements for quality and reliability of Xbox One commands
Game save progress bar shows the status of your game saves
See what games and apps are being updated or have been updated recently
Notifications to see when favorites and friends sign in to Xbox Live
Friends who are in multiplayer are identified in the friends list

May Updates

Sound Mixer for apps in Snap mode
Volume control when using Kinect with chat
Opt-in to help improve speech recognition
Take the next system update when you want

June Updates


External storage support
The ability to add your real name
OneGuide and Universal Remote Control added to SmartGlass
Select an account for automatic sign-in
For Xbox One owners in Canada and Europe, access to OneGuide and more TV, SmartGlass, and voice features
Games with Gold & Deals with Gold
All Xbox Live members can access popular gaming and entertainment apps without a Gold membership

July Updates

Snap Mode for Achievements
Double-tap to launch Snap Center
Choice of spoken language in New Zealand, Ireland, and Austria
Background updates for future digital bundles and compilation discs
Ability to like GameDVR clips

August Updates

Activity feed updates: New ways for you to interact with friends in the activity feed
Mobile purchase from SmartGlass or Xbox.com
Low battery notification
Disable notifications during video
Enabling 3D Blu-ray
OneGuide in Brazil, Mexico, Austria and Ireland
Last seen time in Friends list
Pre-order and pre-download titles

September Updates

Expanded Friends area on Home
A new Media Player app for USB and DLNA playback
Improved Party app with party leader settings
New features for SmartGlass: Post status messages from the Activity Feed and comments, share items from both your Activity Feed and Game Clips, personalized Activity Feed added to your profile, threaded messages, record game clips directly from the Now Playing bar, What’s New page highlighting the features of each release
“Xbox On” capabilities in Australia, Canada (French), Italy, Spain, Mexico and Brazil
Boot directly to television when coming out of connected standby
Manage controllers and other accessories under Settings – Devices & Accessories
Bandwidth Usage shows users how much bandwidth their Xbox One is consuming over a period of time
Choose multiple GameDVR clips to delete at once in the Upload app
Save Avatar Gamerpics to users’ OneDrive

October Updates

Snap Center updated to include quick access to Friends, Messages, Achievements, Game DVR, clock and battery indicator
Friends Snap App
Messages Snap App
Achievements App
See a list of top games in your profile and your friend’s most popular games in the Friend’s section of SmartGlass
Improvements for TV and video
Media Player DLNA and MKV support
Live TV Trending based on your country and OneGuide settings
USB-attached Xbox One Digital TV Tuner available in Europe (UK, France, Germany, Italy, and Spain)
Stream TV to SmartGlass with the Xbox One Digital TV Tuner
Live TV MiniGuide for markets where OneGuide is available
OneGuide in 12 new countries
Apps with live TV channels include their TV listings within OneGuide and other Xbox TV features work with these apps
Universal remote control in SmartGlass
Live TV initial setup experience
Live TV cable & satellite box auto-detection
Updated Devices & Accessories page
Firmware updates
Find my Controller to easily find (or identify) a controller by making it vibrate
Hide Games & Apps on your console
Password resets and added protection made easier
Mr Eric
 
Messages: 31446
Inscription Forum: 19 Mai 2004 10:33
  • offline

Message » 05 Nov 2014 18:48

Tiens d'ailleurs , j'ai vu que dans la dernière mise à jour , on pouvait lire désormais des MKV depuis son PC , y a pas quelqu'un
qui pourrait m'aider à configurer ça ou un lien avec un tuto ?
JOJO54
 
Messages: 8330
Inscription Forum: 11 Mai 2005 19:57
Localisation: Sud-Ouest...
  • offline

Message » 05 Nov 2014 18:53

ça marche via le DLNA. Il faut utiliser un serveur DLNA sur le PC (y'en a plein, fait une petite recherche sur google. les plus usuels sont Plex et PS3MediaServer).

Après tu charges sur la X1 l'application Media Player et elle fait le reste (sous réserve que PC et X1 soient sur le même réseau bien entendu).
Mr Eric
 
Messages: 31446
Inscription Forum: 19 Mai 2004 10:33
  • offline

Message » 05 Nov 2014 21:35

Mr Eric a écrit:ça marche via le DLNA. Il faut utiliser un serveur DLNA sur le PC (y'en a plein, fait une petite recherche sur google. les plus usuels sont Plex et PS3MediaServer).

Après tu charges sur la X1 l'application Media Player et elle fait le reste (sous réserve que PC et X1 soient sur le même réseau bien entendu).


Ok , merci Eric , je vais tester ça , tu as essayé toi ? Est ce que ça fonctionne bien avec les fichiers MKV ?
JOJO54
 
Messages: 8330
Inscription Forum: 11 Mai 2005 19:57
Localisation: Sud-Ouest...
  • offline

Message » 05 Nov 2014 22:51

Ça dépend de ce qu'il y a dans le mkv...

On va dire que si c'est un fichier simple avec une piste sonore en ac3 ou équivalent, ça marche nickel.

J'ai pas poussé plus que ça étant donné qu'il n'y a pas de support des sous titres, ni de l'audio HD en natif (ce reste possible via transcodage du serveur dlna si tu as un bon Pc).

Mais pour tout ça, mieux vaut en parler sur le topic xbox côté multimédia du forum, sinon on est HS ;)
Mr Eric
 
Messages: 31446
Inscription Forum: 19 Mai 2004 10:33
  • offline

Message » 07 Nov 2014 10:51

Mr Eric a écrit:J'en parlais lors du podcast, voici la liste exacte de tous les changements qui sont intervenus sur la X1 depuis le lancement du preview program en début d'année..


c'est sur qu'on peut pas les critiquer sur ca, ils ont fait du gros boulot

maintenant pour moi il reste des grosses fonctions plus ou moins disponible chez le camp d'en face :
- le remote play, pouvoir jouer a ses jeux XO depuis un autre périphérique, moi ca me changerait la vie et me permettrait de bcp plus jouer à ma console. On a qu'une télé donc difficile de la squatter le soir. Si je pouvais streamer mes jeux sur ma tablette Surface ou mon PC ca serait cool
- la nouvelle fonction (je sais pas si elle marche bien j'ai pas lu de test) permettant a un pote de rentrer dans ta partie c'est pas dégueux :D (meme si largement plus accessoire que le premier point)
doum
Membre HCFR
Membre HCFR
 
Messages: 1682
Inscription Forum: 26 Déc 2002 2:07
Localisation: Nice
  • offline

Message » 07 Nov 2014 11:17

il y a plusieurs demandes pour du remote play sur uservoice. Je t'invite à voter pour (elles sont déjà pas mal placées) : https://xbox.uservoice.com/forums/25165 ... ilters/top ;)

pas testé le coup de rejoindre un groupe en cours de partie...
Mr Eric
 
Messages: 31446
Inscription Forum: 19 Mai 2004 10:33
  • offline

Message » 07 Nov 2014 15:34

Mr Eric a écrit:il y a plusieurs demandes pour du remote play sur uservoice. Je t'invite à voter pour (elles sont déjà pas mal placées) : https://xbox.uservoice.com/forums/25165 ... ilters/top ;)

pas testé le coup de rejoindre un groupe en cours de partie...


deja fait ;)
espérons que MS nous ecoute, pour l'instant ils ont l'air à l'écoute
doum
Membre HCFR
Membre HCFR
 
Messages: 1682
Inscription Forum: 26 Déc 2002 2:07
Localisation: Nice
  • offline


Retourner vers Univers Xbox

 
  • Articles en relation
    Dernier message