Modérateurs: Modération Forum Home-Cinéma, Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: anthony17570, aumemax, Grigougnou, Luc021, ludo9159, marty_mc_fly, Mat2, RetOn, themouloud et 240 invités

Pour toute demande d info sur un ampli integré ( Préampli + Ampli en 1 seul appareil ) HomeCinéma ( pour ce qui concerne l'audio )

A quand la HD sur les ampli Nad ?

Message » 01 Fév 2009 14:05

Bonjour à tous,
Je m'interesse de très près à Nad puisque c'est l'association qui me va le mieux avec mes focal série 800 v...
Pour info http://www.hd-rama.fr/actualite/news-ma ... -t747.html voilà les nouveaux petits nad ... cet ampli suffira t-il à driver mon pack ? sachant que mon denon actuel est à la ramasse ...
Les nad sont ils bien by passable puisque je compte joindre un 375 (ampli hi-fi) pour driver les frontales !!!
Voilà et à quand une mise à jour des gros ampli HC actuels chez nad ?
Merci pour vos réponses :)
julianross
 
Messages: 1781
Inscription Forum: 11 Déc 2007 17:38
  • offline

Message » 01 Fév 2009 17:43

:D :D :D

NAD Premieres High Performance AV Components With Latest HD Technology And Key Features

Upgraded NAD AV Receivers and Preamp-Processors Deliver Performance AV with NAD’s Unique Difference — Modular Design Construction™

NAD Electronics, the highly regarded manufacturer of high-performance audio and audio/video components, introduces upgraded HD versions of the T 785, T 775, T765 AV Receivers and the T 175 AV Tuner Preamp-Processor. Additionally, NAD premieres Modular Design Construction (MDC) in the new Masters Series M15HD AV Preamp-Processor. These new high-value, High-Definition audio/video components preview at the 2009 International Consumer Electronics Show.

The MDC-enhanced components embody NAD’s unique mechanical design architecture introduced last year, providing enhanced performance, features, flexibility, upgradeability and simplified service.

The MDC-based products include four new entries in NAD’s popular Theater Series — the T 785 HD AV Receiver, T 775 HD AV Receiver, T 765 HD AV Receiver, and T 175 HD Preamp-Tuner-Processor. It also includes NAD’s first MDC-based Masters Series component, the M15HD Surround Sound Processor. All are based on current models that have been significantly upgraded with the new MDC architecture and various high-definition and advanced features.

NAD’s exclusive MDC program employs a series of modules that add valuable features, capabilities and connectivity. The initial plug-in modules (AM 100, AM 200, VM 100 and VM 200) cover digital audio and HDMI functions, component and analog video functions, and two-channel and multi-channel analog audio functions.

The T 785 HD AV Receiver, T 175 HD AV Tuner Preamp-Processor and the M15HD AV Preamp-Processor come equipped with NAD’s new AM 200 and VM 200 Modules. As a result, new features include dual 32-bit Aureus™ 7.1 high-speed digital signal processors (DSPs) by Texas Instruments, Dynamic EQ and Dynamic Volume by Audyssey; decoding for several advanced audio formats, including Dolby True HD, Dolby Digital Plus and DTS-HD Master Audio; and Sigma Designs’ VXP broadcast
studio quality image processor.

To complete the listening experience, NAD includes two new and complementary technologies from Audyssey — Dynamic EQ and Dynamic Volume. Audyssey Dynamic EQ preserves the full impact of movie soundtracks at all listening levels, while Dynamic Volume prevents large jumps in loudness when commercials come on and when TV channels or video sources are changed.

In addition, the T 785 HD and T 175 HD each support all standard and high-definition forms up to 2048 x 2048 pixels; motion adaptive de-interlacing with edge interpolation, which eliminates the jagged edge effects common in lesser image/scaling processors; film mode detection with output cadence generation, which gives video the smoothness of film; and programmable scaling with aspect ratio conversion, which perfectly matches a video source with a video display. They have advanced noise reduction and detail enhancement, and frame conversion to and from any refresh rate in NTSC and PAL.

The T 775 HD AV Receiver includes the new AM 200 and VM 100 MDC Modules. Like The T 785 HD, the T 775 HD boasts dual 32-bit Aureus 7.1 high-speed DSPs by Texas Instruments, Audyssey’s MultEQ XT, Dynamic EQ and Dynamic Volume; decoding for Dolby Digital True HD, Dolby Digital Plus DTS HD, and DTS Master Audio.

The T 775 HD employs the latest version HDMI 1.3 Repeater from Analog Devices. All input resolutions up to 1080p are fully supported at the output as well as cross conversion of legacy analog formats. Further, all existing analog inputs are also available for up-conversion to HDMI output. Deep Color and xvYCC Expanded Color Space are supported to fully realize the highest possible video resolutions, now and for the foreseeable future. The NAD T 775 HD HDMI repeater also generates an on-screen display (OSD) and de-interlaces legacy standard definition formats.

The T 765 HD AV Receiver includes the AM 100 and VM 100 Modules, bringing with it new HD features that include HDMI 1.3 repeaters for three digital sources, an on-screen display via HDMI, eight-channel pulse code modulated (PCM) audio (decoded or LPCM), two-channel PCM audio (encoded), and decoding for Dolby Digital True HD, Dolby Digital Plus DTS HD and Master Audio High Resolution Audio.

NAD’s new HD AV components will be available in February from authorized NAD dealers at the following suggested (U.S. MSRP) prices:

T 785 HD AV Receiver.......................................$3,999
T 775 HD AV Receiver.......................................$2,999
T 765 HD AV Receiver.......................................$2,499
T 175 HD Preamp-Tuner-Processor......................$2,999
M15 HD AV Surround Sound Processor/Preamp......$3,999
julianross
 
Messages: 1781
Inscription Forum: 11 Déc 2007 17:38
  • offline

Message » 09 Mai 2009 19:11

J'ai trouvé cette vidéo qui parle d'un " module HD " pour le pré_ampli M15 de la master série
...
http://uk.cinenow.com/videos/1762-nad-m ... enver-2008
...

Ayant un M15 je suis intéressé mais j'en sais pas plus...
Si quelqu'un à une petite idée de la chose..?
Merci d'avance.. :wink:
mosquito69
 
Messages: 2051
Inscription Forum: 20 Avr 2006 23:00
  • offline

Message » 28 Juin 2010 14:53

quelqu'un peu me dire quelle module MDC il faut rajouté sur un T765 pour profiter des pistes DTS HD des blu ray, le VM100 ou AM100 ?
ce que je ne comprend pas c'est qu'il me semble que les pistes son HD ne transite que par L'HDMI via la PS3 !!
OPTOMAN-26
 
Messages: 1469
Inscription Forum: 18 Mai 2005 22:50
Localisation: dans le sud est
  • offline

Message » 28 Juin 2010 16:42

Les 2!

Effectivement la hd ne passe que par le hdmi: c'est pour ça que les deux cartes doivent fonctionner ensemble, l'une reçoit la video, la traite et en extrait le son et l'autre soit traiter tout l'audio (la hd qui vient de la carte video d'à côté et la sd qui vient de la carte audio via les entrées optiques et coaxiales).

Elles sont donc indissociables (et doivent remplacer une bonne partie des cartes entrées existantes).

En tout cas très bonne idée de leur part, même si l'upgrade n'est pas donnée (je pense qu'il faut rajouter de la main d'oeuvre en +)...

Et oui elles sont compatibles LPCM (je présume que tu as une PS3 fat, non?)

La configuration dans mon profil


Membre de l'association pour l'hégémonie du Sacd multicanal
Et sinon, (re)venez visiter le site passionnant des passionnés de la marque d'enceintes Cabasse :
Le forum Cabasse : https://www.forumcabasse.net
Avatar de l’utilisateur
domin
Administrateur Suppléant de l'Association - Vice-Président & Superviseur Forum Home Cinema
Administrateur Suppléant de l'Association - Vice-Président & Superviseur Forum Home Cinema
 
Messages: 10932
Inscription Forum: 11 Oct 2002 10:20
Localisation: Alsace
  • online

Message » 28 Juin 2010 16:52

merci domin :wink:
je ne penser pas que l'on aller me répondre aussi vite et efficassement !
exact j'ai une PS3 80go ( les anciennes, fat c'est ça ?) je crois que le décodeur HD est integrer mais je ne suis pas sur !
je parle du NAD T765 car j'en ai vue un d'occaze à 600€, donc à la rigueur en rajoutant une carte c'était jouable, mais 2 !!! ça fait grimpé la facture à 1450€ :-?
à ce prix vaut mieux se rabbatre sur un cambridge 650R à 1200€ dans les bonnes boutiques je pense ! :o
OPTOMAN-26
 
Messages: 1469
Inscription Forum: 18 Mai 2005 22:50
Localisation: dans le sud est
  • offline


Retourner vers Amplificateurs Intégrés HomeCinéma

 
  • Articles en relation
    Dernier message