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Pour toute demande d info sur un ampli integré ( Préampli + Ampli en 1 seul appareil ) HomeCinéma ( pour ce qui concerne l'audio )

Que prendre comme préampli HC : HKS 2.0 ou RSP 1068 /autre ?

Message » 14 Fév 2005 13:05

Citation : (rotel rsp 1068 vs atoll pr 5.1)

Par contre gros avantages c'est que contrairement au PR5.1 il n'y a a pas de souffle. Le souffle en stéréo n'est pas génant, car en général on est pas collé à ses enceintes pour l'écoute. Cela devient très génant en HC, ou les arrieres soufflent en permanence sur les passageslents, je trouvait cela pas top.
Shadow
 
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Message par Google » 14 Fév 2005 13:05

Publicite

 
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Message » 14 Fév 2005 13:13

Shadow a écrit:Je me demande donc quel préampli HC choisir, dans un budget de 1300€



Attention heresie ci-dessous

Et un Yamaha RX-V2500 utilisé comme préampli?
Grubert
 
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Message » 14 Fév 2005 13:26

Je pense que c'est du gâchi là.
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Message » 14 Fév 2005 13:30

Shadow a écrit:Citation : (rotel rsp 1068 vs atoll pr 5.1)

Par contre gros avantages c'est que contrairement au PR5.1 il n'y a a pas de souffle. Le souffle en stéréo n'est pas génant, car en général on est pas collé à ses enceintes pour l'écoute. Cela devient très génant en HC, ou les arrieres soufflent en permanence sur les passageslents, je trouvait cela pas top.


Cela devait plutôt être le vent extérieur qui passait par les interstices des fenêtres faisant entendre son doux ronron venu de l'océan car des PR5+1, à part souffler les auditeur par leur rapport qualité prix exceptionnels, ils ne soufflent rien d'autre.

Ronan
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Message » 14 Fév 2005 13:39

C'est peut-être comme le NAD T 753 qui a du souffle très audible sur des JMlab.

Car le possesseur du PR 5.1 qui fait du souffle, a justement des JMlab (electra 936).
Dernière édition par Shadow le 14 Fév 2005 13:48, édité 1 fois.
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Message » 14 Fév 2005 13:46

le thule PR350B a du souffle dans les surrounds quand on met a des volumes élevés...

a+

ps : sur une installation avec soit un rendement des surrounds faibles, ou avec des surrounds éloignés, ou à des niveaux d'écoutes pas trés fort... il est fort probable que ce défaut ne se décéle pas :mdr:
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Message » 14 Fév 2005 16:26

UP, j'ai éliminé comme critère de choix la partie hi-fi vu le peu de cd audio que je possède.

Je suis + orienté vers les films et les concerts live en dvd.

Et les blocs de puissance seront sûrement des Rotel.
Shadow
 
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Message » 14 Fév 2005 19:12

je crois que le "problème" est relativement simple: soit tu aimes le son analytique, très détaillé=> rotel est un bon choix
soit tu aimes un son chaleureux, rond, sans trop te préoccuper d'entendre le moindre détail => hk irait sans doute bien, ou sherwood...
thierry breiden
 
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Message » 14 Fév 2005 19:57

hello,

peut-être que le nouveau preampli arcam avp700 fera ton bonheur.

pour les prix, l'avp700 est annonce a € 1'600 et le p-1000 est a € 1'400 (prix cataglogue en allemagne).

dispo: annonce pour fin mai

voici les specifications de l'avp700:

AVP700 Home Cinema Processor - Technical Specifications

Analogue Audio

• Audiophile quality components for best sound quality, including 1% metal film resistors, polypropylene film capacitors, OSCON electrolytic capacitors & double sided, through-plated fibreglass circuit boards
• Balanced & Unbalanced pre amp outputs for all 7 channels and subwoofer
• Multi-channel 7.1 analogue input for DVD-A or SACD sources
• Stereo direct switch bypasses and disables all digital processing for 2 channel analogue sources
• 7 stereo analogue inputs (plus tuner); 3 tape outputs (one a tape loop)
• Zone 2 stereo audio, from stereo analogue inputs or internal tuner. Source and volume control independent from main outputs
• Built in FM/AM RDS stereo tuner with 30 FM and 16 AM presets

Digital Audio

• State of the art Crystal Semiconductors CS49400 DSP, with 24-bit fixed point double precision Dolby Digital and DTS decoding and 32-bit fixed point double precision bass management. 4 layer PCBs
• Wolfson Microelectronics 24-bit 192kHz DACs, stereo ADC and precision electronic volume controls
• Decodes Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx (including full music mode support), DTS 96/24, DTS-ES Discrete and Matrix 6.1, DTS Neo 6
• 6 Arcam-optimised surround effects modes for 2 channel sources
• Adjustable crossover switching from 40 – 130 Hz in 10 Hz steps
• Separate sub woofer level settings for film and stereo listening
• Bass and treble equalizers, both global and for each of 7 main channels
• 6 fully assignable digital inputs, 3 co-axial, 3 optical; 1 coaxial & 1 optical output
• Assignable global audio delay, adjustable from 0 – 220 milliseconds, to compensate for video processing delays in digital displays or DVD players

Video

• 2-way HDMI switching, HDCP compatible
• 5 composite and 5 S-video inputs; 3 fully buffered outputs of each type
• 3x HDTV compatible component video inputs and 1 monitor output (these may alternatively be configured to support RGB, with sync on composite video, for use in European TV systems
• Video up conversion – composite to S-video and vice versa via the monitor outputs; composite and S-video to interlaced component video
• Video up conversion to RGB with sync on composite (SCART compatible) for European TV displays. 12V triggers support S-video, RGB and widescreen switching for SCART equipped TVs.
• Composite and S-video inputs assignable to “non video” audio inputs

• High quality (component / RGB) inputs each assignable to any audio input
• Zone 2 composite video output, from composite video inputs

Custom Install features

• Independent Zone 2 (audio + video), with fixed/variable volume & parental access control to sources
• Duplex RS-232 control; also suitable for system software updates
• RC-5 remote input jacks for both zones
• IR pass through for source components
• Full suite of discrete IR RC-5 codes, including separate on / off etc
• 12 Volt triggers, on/off for zones 1 and 2 and either SCART control (video in RGB mode) or on / off and video signal sensing (component video mode)

General

• Supplied with back-lit CR80 learning remote control with support for up to 7 other components
• Large, clear 12 character dimmable VFD front panel display
• Ground lift switch ; User switchable between 120 and 230 Volt mains supplies
• Size – 430mm wide, 433mm deep, 145mm high


si le son est a la hauteur, .... alors....



:-) T69
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Message » 14 Fév 2005 20:40

Ronan Elecson KLS a écrit:
Shadow a écrit:Citation : (rotel rsp 1068 vs atoll pr 5.1)

Par contre gros avantages c'est que contrairement au PR5.1 il n'y a a pas de souffle. Le souffle en stéréo n'est pas génant, car en général on est pas collé à ses enceintes pour l'écoute. Cela devient très génant en HC, ou les arrieres soufflent en permanence sur les passageslents, je trouvait cela pas top.


Cela devait plutôt être le vent extérieur qui passait par les interstices des fenêtres faisant entendre son doux ronron venu de l'océan car des PR5+1, à part souffler les auditeur par leur rapport qualité prix exceptionnels, ils ne soufflent rien d'autre.

Ronan


Tu as peut-être un avis entre PR5.1 et HKS2.0 ?
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Message » 14 Fév 2005 21:56

T69 a écrit:hello,

peut-être que le nouveau preampli arcam avp700 fera ton bonheur.

pour les prix, l'avp700 est annonce a € 1'600 et le p-1000 est a € 1'400 (prix cataglogue en allemagne).

dispo: annonce pour fin mai

voici les specifications de l'avp700:

AVP700 Home Cinema Processor - Technical Specifications

Analogue Audio

• Audiophile quality components for best sound quality, including 1% metal film resistors, polypropylene film capacitors, OSCON electrolytic capacitors & double sided, through-plated fibreglass circuit boards
• Balanced & Unbalanced pre amp outputs for all 7 channels and subwoofer
• Multi-channel 7.1 analogue input for DVD-A or SACD sources
• Stereo direct switch bypasses and disables all digital processing for 2 channel analogue sources
• 7 stereo analogue inputs (plus tuner); 3 tape outputs (one a tape loop)
• Zone 2 stereo audio, from stereo analogue inputs or internal tuner. Source and volume control independent from main outputs
• Built in FM/AM RDS stereo tuner with 30 FM and 16 AM presets

Digital Audio

• State of the art Crystal Semiconductors CS49400 DSP, with 24-bit fixed point double precision Dolby Digital and DTS decoding and 32-bit fixed point double precision bass management. 4 layer PCBs
• Wolfson Microelectronics 24-bit 192kHz DACs, stereo ADC and precision electronic volume controls
• Decodes Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx (including full music mode support), DTS 96/24, DTS-ES Discrete and Matrix 6.1, DTS Neo 6
• 6 Arcam-optimised surround effects modes for 2 channel sources
• Adjustable crossover switching from 40 – 130 Hz in 10 Hz steps
• Separate sub woofer level settings for film and stereo listening
• Bass and treble equalizers, both global and for each of 7 main channels
• 6 fully assignable digital inputs, 3 co-axial, 3 optical; 1 coaxial & 1 optical output
• Assignable global audio delay, adjustable from 0 – 220 milliseconds, to compensate for video processing delays in digital displays or DVD players

Video

• 2-way HDMI switching, HDCP compatible
• 5 composite and 5 S-video inputs; 3 fully buffered outputs of each type
• 3x HDTV compatible component video inputs and 1 monitor output (these may alternatively be configured to support RGB, with sync on composite video, for use in European TV systems
• Video up conversion – composite to S-video and vice versa via the monitor outputs; composite and S-video to interlaced component video
• Video up conversion to RGB with sync on composite (SCART compatible) for European TV displays. 12V triggers support S-video, RGB and widescreen switching for SCART equipped TVs.
• Composite and S-video inputs assignable to “non video” audio inputs

• High quality (component / RGB) inputs each assignable to any audio input
• Zone 2 composite video output, from composite video inputs

Custom Install features

• Independent Zone 2 (audio + video), with fixed/variable volume & parental access control to sources
• Duplex RS-232 control; also suitable for system software updates
• RC-5 remote input jacks for both zones
• IR pass through for source components
• Full suite of discrete IR RC-5 codes, including separate on / off etc
• 12 Volt triggers, on/off for zones 1 and 2 and either SCART control (video in RGB mode) or on / off and video signal sensing (component video mode)

General

• Supplied with back-lit CR80 learning remote control with support for up to 7 other components
• Large, clear 12 character dimmable VFD front panel display
• Ground lift switch ; User switchable between 120 and 230 Volt mains supplies
• Size – 430mm wide, 433mm deep, 145mm high


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tres interessant !
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Message » 14 Fév 2005 23:36

Le HKS 2.0 n'est pas très cher, et là bin heu révision du budget je pense que je ne sais me payer plus que celui là :mdr:
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Message » 15 Fév 2005 13:29

sbe78 a écrit:
Ronan Elecson KLS a écrit:
Shadow a écrit:Citation : (rotel rsp 1068 vs atoll pr 5.1)

Par contre gros avantages c'est que contrairement au PR5.1 il n'y a a pas de souffle. Le souffle en stéréo n'est pas génant, car en général on est pas collé à ses enceintes pour l'écoute. Cela devient très génant en HC, ou les arrieres soufflent en permanence sur les passageslents, je trouvait cela pas top.


Cela devait plutôt être le vent extérieur qui passait par les interstices des fenêtres faisant entendre son doux ronron venu de l'océan car des PR5+1, à part souffler les auditeur par leur rapport qualité prix exceptionnels, ils ne soufflent rien d'autre.

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Tu as peut-être un avis entre PR5.1 et HKS2.0 ?
connaisant Ronan ca sera le PR5.1 et pour moi aussi je dois dire
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Message » 15 Fév 2005 13:51

Mais le PR 5.1 est le double du prix.

Donc là je m'intéresse au HKS 2.0, et j'aimerais savoir ce qu'il vaut ;)
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Message » 15 Fév 2005 14:08

et le 3805 de denon en pre?
le decodage en hc du 3805 ets vraiment tres bon, le tarif doit etre autour de 1000 euro, en plus tu auras le room equalizer.
enfin, tu poura alimenté tes surround avec.
perso je pense que cets une solution qui pourrait vraiment te convenir.
quelqu un a deja comparer la partie preamp du 3805 au rotel? pour le hk2.0, je usis casi persuadé que le denon fait mieux.

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