Modérateurs: Modération Forum Home-Cinéma, Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: fiesta59880, Fred31 et 58 invités

Tout sur les projecteurs vidéo à matrices ( LCD, DMD, DILA, ... ) 1080i/1080P

Nouveaux DMD

Message » 08 Sep 2005 13:09

Non elle wobule ;)

Michel
MLill
Membre d'Honneur - Contributeur

Inscription Forum: 08 Déc 1999 2:00

Message » 08 Sep 2005 13:38

Mais qu'elle manque de perspicacité ils ont tous ;)
car_rod

Inscription Forum: 22 Nov 2001 2:00

Message » 08 Sep 2005 13:41

je suis volubile mais je me soigne ;)
WhyHey

Inscription Forum: 29 Avr 2002 12:31

Message » 08 Sep 2005 14:26

En tous cas, impatient comme pas deux, je me connecte toutes les 5 minutes sur www.dlp.com :P

Histoire de tout connaître sur les nouveaux produits :mdr:

Comme TI ne communique plus sur les projecteurs que d'une manière commerciale je me rabat sur les sujets connexes.

Avec un peu d'obstination on peut tomber sur une mine (d'informations)

Michel
MLill

Message » 08 Sep 2005 15:20

Bon, ils ont 7h00 de retard par rapport à nous. Les conférences de presse ont lieu l'après-midi. On découvrira sans doute demain matin leur contenu, le temps d'une retranscription en ligne.

Comme le matin de pâques la cueillette des oeufs dans le jardin, se sera la découverte aux infos 8)

Cependant, ce soir, après avoir dis bonsoir aux enfants, je me connecte ou je lis un bon bouquin? :wink:
car_rod

Message » 08 Sep 2005 15:52

Tu regardes un film ;)

Michel
MLill

Message » 08 Sep 2005 15:58

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 751&page=2

Highly Anticipated DLP(R) 1080p Chips for Projectors Arrive
Thursday September 8, 9:00 am ET
DLP(R) 1080p Chipsets round out complete DLP(R) front projection product offering

INDIANAPOLIS, Sept. 8 /PRNewswire/ -- Texas Instruments (NYSE: TXN - News; TI) at CEDIA today announced and showcased 1080p resolution (1920 x 1080) chipsets for the front projection market. 1080 is the high-definition resolution standard for many highly anticipated content applications in the near future, including broadcast, gaming, and high-definition video players. DLP 1080p resolution chips will be made available to customers for both single-chip and 3-chip applications, enabling incredible detail for the ultimate HD viewing experience.
ADVERTISEMENT

According to market-watcher Pacific Media Associates (PMA), DLP technology holds 69.8% of the consumer front projection market in the U.S. as of 2Q05. The addition of DLP 1080p chipsets will allow customers to offer maximum-HD for front projection, rounding out current strong DLP 720p HD offerings. The breadth of 720p and 1080p projector choices will give consumers high- definition options that meet their price and performance choices. In addition, DLP products with 480 and 576 resolutions continue to thrive in the consumer market, providing great video viewing experiences for current DVD and gaming standards. Manufacturers who will be announcing front projection products based on DLP 1080p technology in the near future include: Barco, Christie Digital, Digital Projection International, InFocus, Marantz, Mitsubishi, Panasonic, projectiondesign, Optoma, Runco Samsung, Sharp, SIM2 and Yamaha.

This news comes shortly after the TI announcement of increased color performance available for DLP front projection single-chip products with BrilliantColor(TM) technology. With up to 6-color processing, which moves significantly beyond other technologies' limitations of 1-color-per-chip processing, BrilliantColor(TM) technology will enable a greater than 50% brightness increase in mid tone images, common in video and natural scenes, translating into truer, more vibrant colors.

"We aim to meet both the needs of our customers and the needs of the market; and adding DLP 1080p technology to our offering will allow our customers to round out their product lines and fill a specific market need," said Lars Yoder, Business Manager, TI DLP Front Projection Products. "Consumers will benefit from products with maximum HD resolution that will provide incredible detail of the images and deliver a truly amazing viewing experience."

"We are very excited about the addition of DLP 1080p 3-chip technology to our product offering," said Nancy Fares, Business Manager, DLP Cinema Products. "This allows our partners to offer flagship products with an exceptional image to the high-end theater enthusiasts."

CEDIA attendees can experience DLP 1080p technology for both front and rear applications, as well as BrilliantColor(TM) technology, at TI DLP Products booth #248.

ajds a.k.a. Luky Luke :P
ajds

Inscription Forum: 02 Fév 2000 2:00

Message » 08 Sep 2005 16:07

Bon je m'en retourne wobuler en paix :mdr:

Michel
MLill

Message » 08 Sep 2005 16:51

Et voilà :D
J'ai entendu ce que je voulais entendre.
Je vais pouvoir dormir tranquile ce soir 8)

Y'a pu qu'à attendre le produit final:
Manufacturers who will be announcing front projection products based on DLP 1080p technology in the near future include: Barco, Christie Digital, Digital Projection International, InFocus, Marantz, Mitsubishi, Panasonic, projectiondesign, Optoma, Runco Samsung, Sharp, SIM2 and Yamaha.
car_rod

Message » 08 Sep 2005 17:19

Oui et celle-là annonçant la seule offre maintenant sérieuse en matière de 3xDMD

Nancy Fares a écrit:"We are very excited about the addition of DLP 1080p 3-chip technology to our product offering,"

Michel
MLill

Message » 08 Sep 2005 19:01

Grâce à Pascal le lien direct :
http://www.dlp.com/about_dlp/about_dlp_ ... sp?id=1270

Michel
MLill

Message » 08 Sep 2005 19:06

Les 3xDMD ne devant pas pouvoir wobuler il me parait logique que Texas annonce la puce 1080p haut de gamme pour projos avant d'annoncer une éventuelle wobulante en entrée de gamme.

On verra bien.

Michel
MLill

Message » 08 Sep 2005 19:12

Il est né le nouveau DMD :mdr:
Bastien Cluzet

Inscription Forum: 26 Aoû 1999 2:00

Message » 08 Sep 2005 19:57

Oui :lol:

Cela serait intéressant de connaître la taille de la puce.

Michel
MLill

Message » 09 Sep 2005 10:00

Le secret de polichinelle est enfin dévoilé 8)
La taile de ce DMD est de 0.94". Il contient bien 1920x1080 miroirs.

Le SmoothVision, avec ses DMD en "diagonale", est définitivement réservé pour les rétros.

Par contre je suis surpris qu'aucun constructeur n'est présenté de projo avec cette nouvelle puce. Cela signifie je pense que TI n'est pas encore prêt à fournir les puces en volume (probablement plus pour des raisons marketing que techniques).

Encore quelques longs mois de patience... :roll:

Allez, dodo, y'a plus grand chose à se mettre sous la dent ;)

Ah si! Où sont passés les LCD D5 1080p?
car_rod

Retourner vers Projecteurs HD

• Articles en relation
    Dernier message