Type : Préampli Processeur 8 canaux
Marque : LEXICON
Model et options : MC8
Prix de vente : 4000€
Département où la marchandise est visible : 94
Possibilité d'expédition : oui
Montant des frais d'expédition : je ne sais pas mais ce sera par UPS ou DHL
État de la marchandise : absolument comme neuf
Prix neuf : 7390€
Facture disponible : oui
Date et lieu d'achat : 16/12/2003
Garantie et date d'expiration : je ne sais plus si c'est 2 ans ou 1 an de garantie
Numéro de série : derrière l'appareil
Emballage d'origine conservé : oui
Documentations conservées : oui
Description générale :
Value
Equipped with 2 independent zones, 8 configurable inputs, and 8 channels of output, the MC-8 is ideal for all but the most elaborate systems.With fewer rear panel connectors and one less zone than the MC-12, the MC-8 is physically smaller and more affordable. Drawing on Lexicon’s legendary expertise in digital audio, the MC-8 offers superior performance and value for today’s music and home theater enthusiast.
Powerful
At the heart of the MC-8 are four Analog Devices SHARC digital signal processing engines, one Cirrus Logic DSP engine, and ten 24-bit/192kHz digital-to-analog converters - an architecture that is nearly identical to the MC-12. As a result, the MC-12 and MC-8 share the same tremendous processing power and sonic soul.The MC-8 includes THX Ultra2 certification and dts 96/24 decoding, rounding out its impressive list of playback technologies: Dolby Digital EX, Pro-Logic II, dts-ES, dts Neo:6, and LOGIC 7.
LOGIC 7
The MC-8 features Lexicon’s decoding technology:
LOGIC 7. Based on years of psychoacoustic research, LOGIC 7 strikes a delicate balance between channel separation and surround envelopment. For music, film, and broadcast sources, LOGIC 7 distinguishes between primary and background signals and processes them appropriately. Prominent sounds like a singer’s voice or an airplane’s roar are reproduced with stunning clarity. The signal is sent to the appropriate speaker with high channel separation, while secondary sounds like the ambient noise of a concert hall or the great outdoors are reproduced with amazing spaciousness. With LOGIC 7, the listener experiences an unmatched sense of involvement.
Connected
With formats such as DVD-Video, DVD-Audio, Super Audio CD, and High-Definition TV, the demand for input connectors has grown. The MC-8 provides compatibility with these formats, offering 3 component video inputs and 8 configurable analog inputs. The analog inputs can be configured as; 8 stereo inputs, 5 stereo inputs plus one 5.1-channel input, or 2 stereo inputs plus two 5.1-channel inputs for separate DVD-A and SACD sources.
Expandable
Like the MC-12, the MC-8 provides the ability to easily upgrade its software via a rear panel RS-232 port. The MC-8 also features 2 internal upgrade slots and 2 rear panel access plates, which provide the ability to augment the rear panel connections should upgrades be made available by Lexicon.
Simple
The MC-8 uses the same intuitive on-screen menu system and user interface as the MC-12 for navigation of the set-up options and features. Both new users and those that are familiar with Lexicon digital controllers will instantly feel at home with the MC-8 and will be fine-tuning it in minutes.
Conclusion
Designed with a careful balance of performance and function, the MC-8 is sure to impress with its stellar performance, simple user interface, set-up flexibility, and expandability. Combined with a RT-10 disc player and a LX series power amplifier, the MC-8 serves as the core of a high performance, high value home theater system.
Rev. 2 highlights:
- Lexicon LIVE™ †
- Dolby Pro Logic IIx®
- Full+Sub feature
- Improved 5.1 LOGIC 7® listening modes
- Max volume setting
- Automatic calibration of levels and distances*
Site web du constructeur : www.lexicon.com
Commentaires :
Je l'ai fait upgradé en version 2 qui lui ajoute de nombreuses fonctions dont la calibration automatique via des micros de mesure. 2 micros en valise sont livrés avec.
Liens divers :
Photos :
|
48 messages • Accèder à une page • 1, 2, 3, 4
|
Modérateur: Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: cl, mushuu et 21 invités
Règles du forum
Petites annonces pour Blocs d'amplification 3, 5 ou 7 canaux.
La consultation est libre mais la publication est réservée aux Membres de l'Association : être inscrit sur le forum ne suffit pas.
Pour tout savoir sur la création et la gestion d'une annonce, penser à consulter la FAQ des PA !
Merci d'utiliser le formulaire pour rédiger votre annonce.
Petites annonces pour Blocs d'amplification 3, 5 ou 7 canaux.
La consultation est libre mais la publication est réservée aux Membres de l'Association : être inscrit sur le forum ne suffit pas.
Pour tout savoir sur la création et la gestion d'une annonce, penser à consulter la FAQ des PA !
Merci d'utiliser le formulaire pour rédiger votre annonce.
Peux tu me dire se qu'apporte la V2 par rapport à la V1 ? J'ai le MC8B V1.
Si tu es prêt à vendre uniquement l'upgrade, je serais peut être preneur.
Si tu es prêt à vendre uniquement l'upgrade, je serais peut être preneur.
- Franck21
- Inscription Forum: 12 Mai 2002 17:12
je ne vends pas l'upgrade seul.
Pour l'apport je t'incite à regarder sur le site car le nombre de fonction est important en particulier le calibrage automatique et le mode LIVE
Pour l'apport je t'incite à regarder sur le site car le nombre de fonction est important en particulier le calibrage automatique et le mode LIVE
- melahel
- Membre HCFR
- Inscription Forum: 30 Déc 1999 2:00
Ok, merci
Rien que pour le calibrage auto, je vais faire l'upgrade.
- Franck21
Franck21 a écrit:Ok, merci
attention, ça ne règle que les niveaux, pas de quoi se relever la nuit non plus (enfin c'est mon avis de docteur es lexicon)
Je suis passer à la V2 sur mon RV8 (idem MC8 V2 mais gratuit...), c'est surtout le fait de récupérer le RDS sur le tuner que j'ai appécié
- Nicolas G
- Inscription Forum: 23 Sep 2000 2:00
Merci Nicolas pour le partage d'expérience L'upgrade V2 est à 750€ + les micros ... je vais économiser un peu d'argent grâce à toi
- Franck21
Franck21 a écrit:Merci Nicolas pour le partage d'expérience L'upgrade V2 est à 750€ + les micros ... je vais économiser un peu d'argent grâce à toi
oui, c'est sympa mais pas indispensable du tout... garde tes sous pour un bel ampli
- Nicolas G
- Inscription Forum: 23 Sep 2000 2:00
Le Lexicon embarque un tuner RDS?
- fxsono
- Inscription Forum: 22 Nov 2002 16:10
j'ai le même en version B, donc je me permets de répondre : non, il n'y a pas de tuner intégré. Seul l'intégré (RV8) l'a.
- Franck21
merci franck
- melahel
- Membre HCFR
- Inscription Forum: 30 Déc 1999 2:00
|
48 messages
• Page 1 sur 4 • 1, 2, 3, 4
Retourner vers Ampli "blocs" HC
|