Modérateurs: Modération Forum Home-Cinéma, Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: AxelNissa, cee1970, Crazy V, delennsheridan, elvico44, gallak, glentoran, malicorne, missfrites, Patbon21500, Pilou57, revilo59, Scoop, stephblues57 et 137 invités

Tous les lecteurs Multimédia intégrés type Media Center, Box opérateurs, NMT.
Règles du forum
Avant de poster, merci de prendre connaissance des règles du forum : à lire avant de poster

Dune HD Duo

Message » 04 Nov 2010 14:52

Dune-HD-Duo.jpg
Dune-HD-Duo.jpg (14.38 Kio) Vu 12982 fois

La Dune HD Duo reprend le design de la Dune HD Max mais avec 2 rack à disque dur au lieu d'un lecteur Blu-ray et un rack.

Disponibilité : début 2011

Dune HD Duo: Network Media Player with two HDD Racks
Offers two 3.5" SATA HDD racks with hot-swap support.
Has extension boards compartment, e.g. for satellite, cable and terrestrial digital TV.
Is compatible with Dune HD Smart family extension modules.
Supports playback of digital TV programs.
Plays all major audio and video formats.
Supports Movie Collection applications.
Allows firmware upgrades to improve player features.
Supports SD cards.

The Most Capacious Media Player in the World
The HDI Dune company is proud to present the new uniquely equipped network media player Dune HD Duo. The new model is oriented towards demanding customers which don't like compromise solutions or limitations, including those related to home media library storage space and ease of access. For this purpose the engineers from HDI Dune have equipped the new model with two racks for 3.5" SATA HDDs, which allows to reach the unprecedented for today's media players internal storage space of 4 terabytes.

This player is equipped with the currently most advanced video processor Sigma Designs SMP8642 (SMP8643), and has the same functionality as the company's flagship model — Dune HD Max media center. In addition to the mentioned two HDD racks, the player has a slot for SD memory cards and three high-speed USB 2.0 ports for connecting external storage and extension modules.

One of the main features that distinguishes this media player from its competitors is its special compartment for extension boards. The compartment is located behind a panel at the rear of the media player. Up to 2 boards can be installed simultaneously.

The new device justifiably promises to be as successful as its predecessors in the 3.0 series, which won all possible industry awards, and came out top in all the comparative tests conducted by different high-profile technology publications around the world. The Dune HD Duo supports practically all audio and standard and high-definition video formats. It is compatible with all types of "high-definition" sound formats (Dolby TrueHD, DTS HD Master Audio etc.). Special notice should be taken of the extremely fast networking speeds, the IPTV and Internet Radio functions, as well as the built-in Torrent client and Internet browser, not to mention the constant product development. New functions and supported formats are brought to the Dune HD players with the release of each firmware version.

Key Features
The newest Sigma Designs 8642/8643 media processor: enjoy excellent playback and performance of interactive features.
HDD player: connect an HDD to the player and play content directly from the HDD.
Network player: connect the player to a local network and play content directly from PC or NAS (UPnP, SMB, NFS).
MKV player: play HD and SD video in a popular MKV format and other modern video file formats, including top quality HD video with very high bitrate.
RealD: watch 3D video in this ultra modern format used in cinema for the latest movies.
HD audio: enjoy top-quality audio tracks (Dolby True HD, DTS HD Master Audio, LPCM, FLAC).
3 USB ports: conveniently connect HDDs, USB flash drives, USB card readers and other USB storage devices.
Two HDD racks with hot swap function: easily and quickly insert and exchange up to two internal 3.5" SATA HDDs.
SD card slot: easily play media files on SD memory cards from your camera or other devices, or use an SD memory card as a local or system storage (required for BD Live function).
HDMI 1.3: ensure the best possible quality of HD video and HD audio.
A rich set of standard A/V connectors: use S/PDIF optical audio, stereo audio, component video, composite video outputs to easily connect any A/V equipment.
Extended support for Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio: output bitstream (up to 7.1 channels) or decode to LPCM (up to 7.1 channels) for maximum flexibility when connecting audio equipment, and for extended support of advanced playback features (such as Picture-in-Picture).
Video output flexibility: output video in any resolution and format (from SD to 1080p, 24p/PAL/NTSC).
Upscaling: high quality upscaling of DVD and any other SD video content to Full HD (1080p) or other HD resolution.
File browser: convenient file browser with powerful file management (copy, move, delete, rename, organize, sort).

Extra Functions
High-quality music playback: play very high-quality (up to 192 Khz / 24-bit) music files in various formats (FLAC, Monkey’s Audio APE, WAV/PCM, DTS, etc).
Playlists: build playlists from your folders, use your own playlists, use repeat and shuffle functions.
NAS function: access files on storage devices (HDD, optical drive, etc) attached to the player from the local network (using SMB or FTP).
BitTorrent: use built-in BitTorrent client to download files from P2P networks.
Customizable user interface: work with media collections using cover art and icon browsing (with Full HD graphics).
Flash applications: extend the player functionality with FlashLite applications.
Internet radio: playback and record various Internet radio stations (HTTP/MP3).
IPTV: playback and record IPTV streams (multicast UDP/RTP) from your Internet provider (check availability of multicast UDP/RTP streams with your Internet provider).
Digital TV option: playback and record Digital TV channels using an optional Digital TV USB dongle (Digital TV USB dongle is not included; this option can be purchased separately).
Internet browsing: view Internet Web sites on your TV using the built-in Web browser (built-in Web browser has limitations and may not allow to view some Internet Web sites).

Specification
Processor: Sigma Designs 8642
RAM: 512 MB
Flash memory: 256 MB, expandable with a HDD partition, USB flash drive, or SD card (2GB recommended)
Media sources: internal HDD (SATA 3.5”), external HDD (USB), external optical drive (USB), USB devices (USB flash drive, USB card reader, etc), built-in SD card reader (SD/SDHC), PC and NAS in local network (SMB, NFS, UPnP, HTTP), other Internet and local network media sources (HTTP, multicast UDP/RTP)
Video codecs: MPEG2, MPEG4, XVID, WMV9, VC1, H.264; support for very high bitrate video (up to 50 MBit/s and higher)
Video file formats: MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, Blu-ray-ISO, BDMV, DVD-ISO, VIDEO_TS
Blu-ray playback: Blu-ray menu, BD-J, BonusView, BD-Live – for full Blu-ray structures (Blu-ray-ISO, BDMV) played from HDD and network
Video output modes: wide range of supported output resolutions (up to 1080p) and framerates (including 23.976p, 24p, PAL, NTSC)
Video output framerate: automatic (according to the played content) and manual
Audio codecs: AC3 (Dolby Digital), DTS, MPEG, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, EAC3 (Dolby Digital Plus), Dolby True HD, DTS HD High Resolution Audio, DTS HD Master Audio, FLAC, multichannel FLAC, Ogg/Vorbis; support for very high quality audio (up to 192 kHz / 24-bit)
Audio file formats: MP3, MPA, M4A, WMA, FLAC, APE (Monkey’s Audio), Ogg/Vorbis, WAV, DTS-WAV, DTS, AC3, AAC
HD audio support: pass-through (up to 7.1 channels) and decoding (up to 7.1 channels) of Dolby TrueHD and DTS HD MA audiotracks (Blu-ray structure, TS, MKV), pass-through (up to 7.1 channels) of multichannel LPCM audiotracks (Blu-ray structure, TS, MKV), decoding (up to 7.1 channels) of FLAC audiotracks (MKV, external)
Subtitle formats: SRT (external), SUB (MicroDVD) (external), text (MKV), SSA/ASS (MKV, external), VobSub (MP4, MKV, external SUB/IDX), PGS (Blu-ray structure, TS, MKV)
Picture file formats: JPEG, PNG, BMP, GIF
Playlist file formats: M3U, PLS
Photo viewer functions: slideshow, transition effects, picture rotation, zoom, browse playlist, repeat, shuffle
Audio playback functions: browse playlist, repeat, shuffle, ID3 tags, plasma TV burn-in prevention
Filesystems: FAT16/FAT32 (read-write), EXT2/EXT3 (read-write), NTFS (read-write)
Ethernet: 10/100 Mbit (with 1000 Mbit/s experimental support) *
WiFi: optional 802.11n WiFi (via an external USB WiFi stick, not included, D-Link DWA-140 recommended)
Dune Network Playback Accelerator: special optimizations ensuring best-in-class network playback performance for the Sigma Designs 864x platform and enabling smooth playback of any supported kind of media content via any network protocol (including NFS and SMB) even in 100 Mbit/s Ethernet networks.

Photos haute résolution
http://dune-hd.com/hi_res_dune_hd_duo.htm

Sujet dédié sur MPC Club
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25474

Manuel d'utilisation
http://hdlandforum.fr/viewtopic.php?f=24&t=85

Zappiti Media Center
http://www.zappiti.com

Forum officiel du fabricant Dune HD
http://dune-forum.com

Tutoriels et liens utiles pour les lecteurs multimédia Dune HD
http://www.hdlandforum.fr/viewtopic.php?f=25&t=1609

Award AVHD
"Comme d'habitude, nous avons pris beaucoup de plaisir à tester cette platine Dune grâce à sa stabilité reposante qui permet d'enchainer les tests et les vidéos sans devoir rebooter sans arrêt. La grande force des Dune est encore une fois au rendez-vous avec qualité de décodage, grande stabilité du firmware grâce à un SDK parfaitement maitrisé" - AVHD.
Image

Image

Image
Dernière édition par Christophe CHEREL le 06 Juin 2012 16:36, édité 8 fois.
Christophe CHEREL
Pro-Fabricant
Pro-Fabricant
 
Messages: 12635
Inscription Forum: 06 Juil 2001 2:00
Localisation: Paris
  • offline

Message » 09 Nov 2010 19:17

La fiche produit du boîtier multimédia HDI Dune HD Duo est en ligne sur le site officiel :

http://dune-hd.com/hd_players/current/1 ... d-duo.html
Christophe CHEREL
Pro-Fabricant
Pro-Fabricant
 
Messages: 12635
Inscription Forum: 06 Juil 2001 2:00
Localisation: Paris
  • offline

Message » 06 Déc 2010 13:59

Alors des news??? :mdr:

Moi ça me plairait bien à la place d'un base 3.0... :D

Date de sortie HDIène programmée??? ( du genre J + 3 mois :mdr: )
Snowman51
 
Messages: 14
Inscription Forum: 05 Mai 2009 12:53
  • offline

Message » 22 Déc 2010 13:55

Salut,
Probablement le remplacent de mon tvix 6500, d'autant plus que je suis sur mac et que j'ai vu qu'un chti logiciel de gestion des jaquettes (DuneX) existe.
Chez moi, (en Suisse) il est précommandable ici http://www.1000ordi.ch/62901
Dernière édition par leonhd le 27 Déc 2010 15:15, édité 1 fois.
leonhd
 
Messages: 25
Inscription Forum: 16 Jan 2009 14:28
  • offline

Message » 22 Déc 2010 16:29

448,c'est le prix en francs suisses?
Ca fait quoi en euros?
moi aussi,ça m'interesse,mais ici,en France,pas de nouvelles :wink:
johnmarcus11
 
Messages: 765
Inscription Forum: 06 Fév 2010 19:03
Localisation: Vers le Sud
  • offline

Message » 22 Déc 2010 21:44

Sur le site HDI il semble que ce soit 349 € pour le duo... Moi aussi je l'attends et je le pré-commande dès que possible!!! :mdr: :wink: Pas de news sur HDLand pour le moment mais ça va pas tarder je pense... :D
Snowman51
 
Messages: 14
Inscription Forum: 05 Mai 2009 12:53
  • offline

Message » 27 Déc 2010 14:04

Salut,

Je me demande comment il va gérer les 2 disques internes ( est-ce que l'un sera arrêté lorsque l'autre est en lecture ?) même si les disques actuelles sont très silencieux surtout ceux en 5400 style WD green, ça fait toujours un supplément de bruit... je vois rien sur le site de hdi
A suivre
leonhd
 
Messages: 25
Inscription Forum: 16 Jan 2009 14:28
  • offline

Message » 04 Jan 2011 0:46

Ca y est,c'est parti.
Commandé ce soir,livrable dans quinze jours :)
johnmarcus11
 
Messages: 765
Inscription Forum: 06 Fév 2010 19:03
Localisation: Vers le Sud
  • offline

Message » 04 Jan 2011 11:46

Bonjour et bonne année 2011 à tous.

Je vois que ce modèle est équipé du "tout dernier chipset Sigma Designs 8642", je présume qu'il sera aussi sujet à upgrade lors de la sortie du vrai nouveau chipset Sigma Designs 8646 :wink: .
Quelqu'un peut-il confirmer ?
A-t-on une date de sortie plus précise pour ce fameux chipset Sigma Designs 8646 ?
Sait-on si le DUNE HD DUO est compatible avec le dernier Western Digital Caviar Green 3TB (WD30EZRSDTL) ?

Salutations,

Jean
LeJeannot
 
Messages: 81
Inscription Forum: 16 Fév 2010 17:08
  • offline

Message » 04 Jan 2011 11:56

Concernant la puce Sigma,je ne sais pas,il faudrait poser la question à Hdland.
Pour les disques,je crois qu'il est précisé dans la notice:2 fois 2To
johnmarcus11
 
Messages: 765
Inscription Forum: 06 Fév 2010 19:03
Localisation: Vers le Sud
  • offline

Message » 04 Jan 2011 14:15

Moi aussi commandé Hier!!! :mdr:

Il me tarde vu que j'ai configuré Dune X au poil avec mes séries et films HD... 8)

je vais tester Yadis V2 et Zapiti en attendant et puis je vais me pencher serieusement sur la configuration d'un NAS syno/MAC/DUNE pour que tout ce petit monde marche de concert... :lol:
Snowman51
 
Messages: 14
Inscription Forum: 05 Mai 2009 12:53
  • offline

Message » 04 Jan 2011 15:20

johnmarcus11 a écrit:Concernant la puce Sigma,je ne sais pas,il faudrait poser la question à Hdland.
Pour les disques,je crois qu'il est précisé dans la notice:2 fois 2To


Merci pour la réponse rapide.

La question de la puce me tarabuste un peu, car d'une part on estime la disponibilité de cette platine HD Duo à partir du 15 janvier, d'autre part j'ai lu que la nouvelle puce sigma est annoncée pour Q1 2011 càd incessamment sous peu, n'aurait-il pas mieux valu que HDI reporte un peu la sortie de cette platine pour qu'elle soit directement équipée du dernier chipset ? A moins qu'ils doivent "écouler" le stock restant de la génération actuelle... ou encore qu'il ne s'agisse que d'une HD Max dont le lecteur BluRay aurait été simplement échangé par un second tiroir disque sans autre modif majeure et que l'upgrade du chipset sera commun aux deux une fois dispo et testé.

Selon moi, un des avantages significatifs de la nouvelle puce est le support natif du gigabit ethernet, mais dans les specs de la HD Duo sur le site HDI ils spécifient "10/100 Mbit (with 1000 Mbit/s experimental support)" donc à tester mais ce ne serait peut-être pas une révolution entre les deux chipsets.
Le second aspect de la nouvelle puce serait une amélioration de la performance, à voir à quel point elle sera concrètement intéressante pour les utilisateurs (démarrage plus rapide ? meilleure fluidité ? meilleur upscaling ou autre traitement d'image ?).

Enfin, pour arriver au disque de 3TB, j'ai lu quelque part que mettre des disques de telles capacités dans des PC allait nécessiter un upgrade au niveau des OS car ils n'utilisent plus le MBR traditionnel, ce dernier étant limité à un peu plus de 2TB. Mais par contre, ces disques allaient être plus favorablement destinés aux boîtiers externes, aux NAS ou aux lecteurs multimédia, reste à savoir si ces derniers vont supporter une telle capacité ou si une màj du firmware serait nécessaire et même suffisante ?

Quelqu'un a-t-il déjà testé et/ou lu un test de ce disque Western Digital Green de 3TB sur une platine DUNE ?

Salutations, et je souhaite beaucoup de plaisir très bientôt j'espère pour ceux qui l'ont déjà passée en pré-commande.
(Certains vont me dire que ça fait beaucoup de vœux, mais en début d'année c'est un peu à la mode :) )

Jean
LeJeannot
 
Messages: 81
Inscription Forum: 16 Fév 2010 17:08
  • offline

Message » 10 Jan 2011 18:18

Bonjour à tous,

La dune HD Duo est-elle capable de gérer un RAID1 pour la redondance ?

C'est écrit nul part ? :)
Mielice
 
Messages: 57
Inscription Forum: 10 Déc 2009 16:45
  • offline

Message » 10 Jan 2011 18:33

Ben parce que ce n'est pas sa fonction voilà tout :wink:
costaud
Contributeur HCFR 2019
 
Messages: 19843
Inscription Forum: 05 Oct 2004 20:51
Localisation: 28 CHATEAUDUN
  • offline

Message » 11 Jan 2011 17:38

Hello, quelqu'un a t il des nouvelles quant à l'intégration de la puce Sigma Designs 8646dans ce produit ?

Merci
2612hz
 
Messages: 2481
Inscription Forum: 10 Jan 2007 8:45
  • offline


Retourner vers Lecteurs et Box Multimedia

 
  • Articles en relation
    Dernier message