Explications en vidéo des nouveautés du dernier patch :
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L'univers du PC
Battlefield 4 [Clan HCFR / Version PC]
- BennJ
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- Inscription Forum: 07 Juil 2002 15:02
Chouettes petites parties hier soir avec mon petit Benji c'était bien cool
J'espère qu'on croisera d'autre membres les prochaines fois
J'espère qu'on croisera d'autre membres les prochaines fois
- Han Solo
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- Inscription Forum: 28 Jan 2002 2:00
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Pas besoin d'autres membres, à deux on a assuré un max
- BennJ
- Messages: 23124
- Inscription Forum: 07 Juil 2002 15:02
Je vois qu il y a deux "versions" différent sur G2A...
Faut prendre celle avec l'addon ou la version de base est suffisante ?
Faut prendre celle avec l'addon ou la version de base est suffisante ?
- Kolian
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- Inscription Forum: 14 Nov 2005 12:57
Tu peux commencer avec la version de base. Il y a beaucoup de serveurs qui ne tournent qu'avec la dizaine de maps de base.
- BennJ
- Messages: 23124
- Inscription Forum: 07 Juil 2002 15:02
Han Solo a écrit:Chouettes petites parties hier soir avec mon petit Benji c'était bien cool
J'espère qu'on croisera d'autre membres les prochaines fois
C'est con, c'était le seul soir où j'étais pas sur BF, car cela fait 2 semaines que je suis sur BF tout les soirs
- julianf
- Messages: 14940
- Inscription Forum: 23 Aoû 2005 13:42
- Localisation: Normandie
cool Julian ! Et si je comprend bien le Koko arrive ?
Ouais Benji on est trop des kings !
(surtout toi ^^)
Ouais Benji on est trop des kings !
(surtout toi ^^)
- Han Solo
- Messages: 8047
- Inscription Forum: 28 Jan 2002 2:00
- Localisation: Belgique
Han Solo a écrit:cool Julian ! Et si je comprend bien le Koko arrive ?
Ouais Benji on est trop des kings !
(surtout toi ^^)
Bah a même pas 10€ ca devient interesant
Par contre, perso jouer le soir c'est délicat pour moi...Entre femme, enfant et taf ca me laisse peu de temps disponible.
- Kolian
- Messages: 8680
- Inscription Forum: 14 Nov 2005 12:57
Très bonne nouvelle, DICE déploie enfin le High Tickrate sur les serveurs loués par les joueurs, le tout est en phase BETA !
Le Tickrate peut monter jusqu'à 144hz Bon ok c'est sous certaines conditions et recommandations de DICE mais tout de même Rien que 60 Hhz au lieu de 30 c'est déjà cool !
Le pdf original : https://eaassets-a.akamaihd.net/dice-co ... _R4_DS.pdf
Du coup le Battlelog sera en maintenance demain pendant 1h :
Le Tickrate peut monter jusqu'à 144hz Bon ok c'est sous certaines conditions et recommandations de DICE mais tout de même Rien que 60 Hhz au lieu de 30 c'est déjà cool !
Le pdf original : https://eaassets-a.akamaihd.net/dice-co ... _R4_DS.pdf
HIGH TICKRATE BETA FOR PC RENTAL SERVERS
Starting today, we are sending the rental server providers a new build which enables the first BETA of
our high tickrate server!
This means that there will be popping up servers in your server browser where simulation runs at a
higher rate than 30hz in the very near future!
WHAT IS HIGH TICKRATE?
Normally, servers in Battlefield 4 run at 30hz (30 updates a second or a delay of 33ms). With this
change, we allow the servers to run faster than that. All the way up to 144hz! (144 updates in a second
or a delay of 6.9 ms!). As you can imagine, this has a pretty significant effect on how the game plays,
feels and how precise it is.
In general, a higher tickrate significantly improves on and in some cases fully removes netcode issues
such as:
• Dying behind cover
• Not seeing bullets impact when shooting enemies (AKA “dusting”)
• Burst damage (getting killed in a single frame)
On top of this, it also makes the game run much smoother in regards to running around and colliding
with things.
In general you will be able to play on servers where hit registration, player to player delays and lots of
other things will be significantly better and faster – some even say it is like a new game…
ANY CAVEATS?
All of these improvements come at a price: higher tickrate requires both the server/client to do more
work, and using more bandwidth to do it.
With the groundwork laid down in the Fall and Winter patch, and our extensive collaboration with the
Hardline team, we have been able to make these added costs bearable!
Keep in mind this is still a BETA, and we are continuously improving the experience! For the upcoming
Fall Patch we have several improvements and many of the known issues are fixed there.
CONFIRMING HIGH TICKRATE
How do I know that I am playing on a high tickrate server? Shortly Battlelog will include filters and
server properties for the tickrate, but until then the best way to confirm if a server runs a specific
tickrate is to look at:
• The loading screen icon & number (bottom left corner)
• The spawn screen tickrate value (top left corner)
• The Network Overlay (enable under gameplay options/advanced)
KNOWN ISSUES
Speaking of known issues, these are the current known issues on servers with high tickrate enabled:
• Flying with mouse is not 1:1 with 30hz –mitigate by setting your vehicle sensitivity up for now!
(Fixed in Fall Patch)
• Sprint acceleration is not 1:1 with 30hz, this means that players change speed too quickly when
using the sprint key (Fixed in Fall Patch)
• Higher tickrates use quite a lot more bandwidth than 30hz (Significant improvements in Fall
patch)
• Weapon spread/recoil is not 1:1 with 30hz in retail (fixed on CTE) (Fixed in Fall Patch)
• Water simulation (waves) seems to degrade over time (Maps like Paracel Storm, Hainan Resort,
Lancang Dam in particular), causing server to behave worse over time (Fixed in Fall Patch)
• EOD bot is very hard to kill in the current (Working on potential fix)
• Your player has jittery legs when parachuting (Working on potential fix)
• Sometimes ragdolls fly quite a bit further than expected upon death
• Sometimes the vehicle icons on the mini map/deploy screen spins in a weird way
DICE SERVER RECOMMENDATIONS
While we allow the Rental Server Providers to control their own limits for the servers, we have given
them some guidelines:
• For 64 player servers we recommend a single instance per hardware, limiting max tickrate to
60hz
• For 48/32 player slots we recommend half the number of instances running per hardware
(normally translates to 2 instances instead of 4 per server)
• For 48/32 player slots we recommend limiting the max tickrate to 120hz
• For <20 player slots we recommend limiting the max tickrate to 144hz
POWER TO THE PLAYERS
A key aspect of this BETA is that you, the players know how to tell if a server is performing well, and if
your connection and computer is handling the increased load and bandwidth properly.
With the Summer Patch, we introduced a bunch of new network, server and utility icons that will pop up
on your HUD as both warning and severe version of the icons.
ICON DETAILS
Every time a value is outside of the parameters for a warning or severe the HUD will show this particular
icon for 1 second.
Keep in mind we are not using averages for these icons (like FPS for instance), which means a frame
spike can trigger this icon even if your FPS looks all right in an overlay like Fraps or equivalent.
All icons explained:
• Server Performance
Warning: The server is under high load, and you might notice issues when playing the game
Severe: The server is overloaded, and is probably running a tickrate that is too high for the
number of players allowed. Leave the server if you see this icon!
• Packet Loss
Warning: Your internet connection to the server has some packet loss, this will probably affect
the game in a negative way. If it continues, you are either playing on a server which is too far
away, the server is under stress which causes packet loss, or your internet connection can’t
handle the added load of the current tickrate.
Severe: Your internet connection to the server has severe packet loss, and the gameplay will
suffer quite significantly. Leave servers when and if you see this icon for an extended period of
time!
• High Latency
Warning: Your latency (ping) to the server is considered high at the moment, if this persists you
should look for another server.
Severe: Your latency (ping) to the server is considered very high/unplayable – leave the server
and find another one!
• Latency Variation
Warning: Your connection latency is fluctuating in an abnormal way, this might be a hiccup, but if
it persists over time your gameplay will suffer.
Severe: Your connection latency is fluctuating in an exceeding way, this will have very bad
effects on the game – leave the server and find a new one!
• Low FPS
Warning: Your Frames Per Second dipped below the current tickrate – maintaining a framerate
HIGHER than the tickrate is recommended at all times. Playing with a lower framerate can cause
smaller glitches.
Severe: Your Frames Per Second dipped below a very low value – indicating that your computer
is croaking under the added load of the high tickrate. Leave the server and find one which runs a
less high tickrate or lower your settings until it goes away.
FEEDBACK
Please direct all feedback to the CTE Sub-Reddit (as this is where we are working on improving the
BETA): https://www.reddit.com/r/Battlefield_4_CTE/. Mark your post with the “High Tickrate” flair if
possible!
We are very excited to finally see this feature in the wild – hope you are too!
See you on the Battlefield!
David Sirland (@tiggr_) & The Battlefield 4 Team
Du coup le Battlelog sera en maintenance demain pendant 1h :
- BennJ
- Messages: 23124
- Inscription Forum: 07 Juil 2002 15:02
bonne nouvelle : les consoles sont aussi concernées Le CTE X1 propose des serveurs test à 50Hz, on est encore loin des PC mais c'est déjà beaucoup plus qu'avant
Autre truc bien qu'ils mettent en place : ils sont en train de refaire le Skill pour le transformer en qq chose de plus révélateur de votre manière de jouer, et pensent aussi à plus récompenser les joueurs qui jouent les objectifs. Ca aura aussi un impact sur le matchmaking.
Autre truc bien qu'ils mettent en place : ils sont en train de refaire le Skill pour le transformer en qq chose de plus révélateur de votre manière de jouer, et pensent aussi à plus récompenser les joueurs qui jouent les objectifs. Ca aura aussi un impact sur le matchmaking.
- Mr Eric
- Messages: 31459
- Inscription Forum: 19 Mai 2004 10:33
Bonne nouvelle pour les joueurs consoles alors du moins pour l'instant c'est uniquement pour ceux qui ont accès au CTE, car contrairement au PC cela ne concerne pas tout le monde pour l'instant, tu confirmes Eric ?
On peut pas dire au moins qu'ils n'ont pas appris de leurs erreurs et qu'ils n'essayent pas depuis de corriger le tir suite au lancement (et les 6 mois qui suivent) de BF4
On peut pas dire au moins qu'ils n'ont pas appris de leurs erreurs et qu'ils n'essayent pas depuis de corriger le tir suite au lancement (et les 6 mois qui suivent) de BF4
- BennJ
- Messages: 23124
- Inscription Forum: 07 Juil 2002 15:02
j'ai pas regardé sur la console, juste sur le reddit et il y a des commentaires très positifs sur les serveurs X1 en 50Hz. d'après ce post : https://www.reddit.com/r/Battlefield_4_ ... _tickrate/ ils pensent que sur console on ira pas au dessus de 55hz et qu'on aura un tickrate différent suivant le nombre de joueurs (64=45hz, 32=50hz, 24=55hz, mais ils testent aussi 64=50hz pour voir si ça passe). Le problème c'est qu'ils ouvrent/ferment les serveurs rapidement et que bien sur ça se passe aux heures US, donc faut vraiment avoir du bol pour y être au bon moment
- Mr Eric
- Messages: 31459
- Inscription Forum: 19 Mai 2004 10:33
a chouette alors un netcode qui devrait fonctionner 2 ans après la sortie du jeux, mais uniquement sur les serveurs loués... je sais pas vous mais j'ai comme des picotements dans le bas du dos qui reviennent
La configuration dans mon profil
Un changement de laine de verre s'entend bien plus qu'un changement de câble !
Sujet: Mon installation "Steph-Hifi MK3"
-
Steph-Hifi - Membre d'Honneur - Secrétaire Général de l'Association & Superv. HiFi
- Messages: 8123
- Inscription Forum: 10 Nov 2002 2:55
Le netcode marche déjà très bien depuis pas mal de temps déjà. C'est sur que c'est pas comparable avec un jeu ou il n'y a que du 5 vs 5 avec 0 effet graphique mais bon ca peut se comprendre l'ambition n'est pas la même
Et quand je parle de serveurs loués je parle bien sur des serveurs que TOUT LE MONDE utilise, pas ceux du CTE en somme
Et quand je parle de serveurs loués je parle bien sur des serveurs que TOUT LE MONDE utilise, pas ceux du CTE en somme
- BennJ
- Messages: 23124
- Inscription Forum: 07 Juil 2002 15:02
ben parler du 60hz 2 ans aprés la sortie avec une latence acceptable ce n'est pas une comparaison, juste un aveu je dirais... croisons les doigts pour que battlefront en profite...
La configuration dans mon profil
Un changement de laine de verre s'entend bien plus qu'un changement de câble !
Sujet: Mon installation "Steph-Hifi MK3"
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Steph-Hifi - Membre d'Honneur - Secrétaire Général de l'Association & Superv. HiFi
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- Inscription Forum: 10 Nov 2002 2:55
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