|
Modérateurs: Modération Forum Oeuvres & Multimédia, Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: alexrs4, boulanger52, Freeman34, jpb37, Phil 94, Vax69 et 228 invités
[EDITEUR] Criterion Collection
Ça sera vraisemblablement Warner à moins qu'il y ait un changement dans leur politique éditoriale. C'est la seule major à ne pas accorder de licence sur son catalogue. Criterion a des titres Fox (et donc MGM/UA), Paramount, Universal, Disney (les Wes Anderson ou les productions Simpson-Bruckheimer) et quelques Columbia mais rien de Warner.
- Sledge Hammer
- Messages: 3657
- Inscription Forum: 06 Oct 2005 23:39
Sledge Hammer a écrit:Ça sera vraisemblablement Warner à moins qu'il y ait un changement dans leur politique éditoriale. C'est la seule major à ne pas accorder de licence sur son catalogue. Criterion a des titres Fox (et donc MGM/UA), Paramount, Universal, Disney (les Wes Anderson ou les productions Simpson-Bruckheimer) et quelques Columbia mais rien de Warner.
Ce serait dommage si c'est Warner qui s'en occupe.
Si ça se trouve ils ont revendu les droits du film
- maxbond
- Messages: 12469
- Inscription Forum: 06 Déc 2007 21:19
Je relaie une info parue sur BR.com : le mix audio de Blanc serait foireux (http://forum.blu-ray.com/blu-ray-movies ... ost5482845) : visiblement, il s'agirait d'un mix surround fait pour être écouté en Pro Logic. Sauf que quand on décode la piste en Pro Logic, pas de surround à l'horizon. Criterion ont pu répliquer le problème chez eux et seraient en train de préparer un run de disques corrigés.
A noter en passant, dans le continuité, que l'épisode 3 de Carlos possède lui aussi un mix audio foireux, avec un son pour l'enceinte avant droite quasi inaudible. Pas de correction prévue pour le moment.
Enfin, Criterion a posté un memo sur Facebook à propos des ratios et croppings de leurs éditions de films japonais :
We want to assure you that when we spend a ton of time and money making a new 4K master for a classic film like High and Low, we don't do it with the secret aim of ruining the filmmaker's framing. Looking at the comparisons you refer to, here are a few observations:
On HIGH AND LOW, the new Criterion DVD & BR aspect ratio is 2.32:1 (consistent with our HD master). The Madman/BFI DVD aspect ratio appears to be about 2.56:1. That transfer clearly shows more at the sides, but they have also cropped the top (significantly) and bottom, probably to avoid showing the splices on every cut. We chose to maintain the 2:35 framing and restore the cuts. Also, on HIGH AND LOW capture #3, which someone pointed out, notice that on the Madman and BFI you can clearly see the soft edge of the film, especially on the left. That definitely shouldn't be there.
HARAKIRI is a more complicated case. The Criterion DVD/BR again is 2.32:1, and the new Shochiku restoration released by Masters of Cinema appears to be about 2.41:1, which accounts for a small part, but not all, of the difference in side information. What is notable here is that the Shochiku restoration shows significantly more on the left hand side but not much more on the right edge. We bought a new 35mm fine grain preservation master from the original camera negative to serve as the source for our master, and our transfer conforms to that element. There was some evidence that the left edge of the negative had shredded, and that may account for the left-side cropping, which would have occurred at the photochemical stage, when making our fine grain. The new Shochiku restoration appears to have addressed that issue, but at the expense of some detail. Both are solid presentations, but we still like ours better for the difference in image quality.
In the end this is very subjective territory. When it comes time to make these judgment calls, we apply what we call "the good projectionist rule." The good projectionist has to show the film to best effect, balancing objective guidelines, like aspect ratio, with the realities of what is on the film. There is an art to it. A good projectionist wouldn't put up a 2.56 matte for a 2:35 film or show the soft edges of the film. Width is not the only measure. Headroom is important too. So is centering. So is image quality. It's a balance, and we really do try our best to get it right. You may disagree with the some of the choices we have made, but to suggest that, as some on this wall have, we don't care about Japanese classic cinema is just ridiculous.
A noter en passant, dans le continuité, que l'épisode 3 de Carlos possède lui aussi un mix audio foireux, avec un son pour l'enceinte avant droite quasi inaudible. Pas de correction prévue pour le moment.
Enfin, Criterion a posté un memo sur Facebook à propos des ratios et croppings de leurs éditions de films japonais :
We want to assure you that when we spend a ton of time and money making a new 4K master for a classic film like High and Low, we don't do it with the secret aim of ruining the filmmaker's framing. Looking at the comparisons you refer to, here are a few observations:
On HIGH AND LOW, the new Criterion DVD & BR aspect ratio is 2.32:1 (consistent with our HD master). The Madman/BFI DVD aspect ratio appears to be about 2.56:1. That transfer clearly shows more at the sides, but they have also cropped the top (significantly) and bottom, probably to avoid showing the splices on every cut. We chose to maintain the 2:35 framing and restore the cuts. Also, on HIGH AND LOW capture #3, which someone pointed out, notice that on the Madman and BFI you can clearly see the soft edge of the film, especially on the left. That definitely shouldn't be there.
HARAKIRI is a more complicated case. The Criterion DVD/BR again is 2.32:1, and the new Shochiku restoration released by Masters of Cinema appears to be about 2.41:1, which accounts for a small part, but not all, of the difference in side information. What is notable here is that the Shochiku restoration shows significantly more on the left hand side but not much more on the right edge. We bought a new 35mm fine grain preservation master from the original camera negative to serve as the source for our master, and our transfer conforms to that element. There was some evidence that the left edge of the negative had shredded, and that may account for the left-side cropping, which would have occurred at the photochemical stage, when making our fine grain. The new Shochiku restoration appears to have addressed that issue, but at the expense of some detail. Both are solid presentations, but we still like ours better for the difference in image quality.
In the end this is very subjective territory. When it comes time to make these judgment calls, we apply what we call "the good projectionist rule." The good projectionist has to show the film to best effect, balancing objective guidelines, like aspect ratio, with the realities of what is on the film. There is an art to it. A good projectionist wouldn't put up a 2.56 matte for a 2:35 film or show the soft edges of the film. Width is not the only measure. Headroom is important too. So is centering. So is image quality. It's a balance, and we really do try our best to get it right. You may disagree with the some of the choices we have made, but to suggest that, as some on this wall have, we don't care about Japanese classic cinema is just ridiculous.
- tenia54
- Messages: 6385
- Inscription Forum: 22 Nov 2010 22:40
Une critique ici pour The rules of the game : http://bluray.highdefdigest.com/5745/rules_game.html
- regisso
- Messages: 583
- Inscription Forum: 27 Aoû 2005 10:50
- Localisation: Proche Toulouse
regisso a écrit:Une critique ici pour The rules of the game : http://bluray.highdefdigest.com/5745/rules_game.html
Dvdbeaver est mieux plus fiable que ce site qui parfois(selon le critique) dit un peu n'importe quoi comme Lesnumériques...
- maxbond
- Messages: 12469
- Inscription Forum: 06 Déc 2007 21:19
maxbond a écrit:regisso a écrit:Une critique ici pour The rules of the game : http://bluray.highdefdigest.com/5745/rules_game.html
Dvdbeaver est mieux plus fiable que ce site qui parfois(selon le critique) dit un peu n'importe quoi comme Lesnumériques...
Beaver, entre les captures foireuses, les specs techniques 1080p / 1080i régulièrement fausses tout comme le zonage, ainsi qu'un texte souvent bien trop succinct et régulièrement biaisé (histoire de conserver les tests en AP pour Criterion), c'est pas très gentil de dire ça pour highdefdigest.
- tenia54
- Messages: 6385
- Inscription Forum: 22 Nov 2010 22:40
- tenia54
- Messages: 6385
- Inscription Forum: 22 Nov 2010 22:40
T'auras pas trop de différence entre l'image de Universal et Criterion pour "fear and loathing in las vegas"
- maxbond
- Messages: 12469
- Inscription Forum: 06 Déc 2007 21:19
maxbond a écrit:T'auras pas trop de différence entre l'image de Universal et Criterion pour "fear and loathing in las vegas"
Si tu as la version Universal, je suis partant pour ton avis versus l'édition Criterion.
- hydrosaure
- Messages: 6050
- Inscription Forum: 12 Sep 2005 14:49
- Localisation: Strasbourg
maxbond a écrit:T'auras pas trop de différence entre l'image de Universal et Criterion pour "fear and loathing in las vegas"
Une image équivalente sauf niveau étalonnage, mais surtout, une flopée de bonus.
- tenia54
- Messages: 6385
- Inscription Forum: 22 Nov 2010 22:40
tenia54 a écrit:maxbond a écrit:T'auras pas trop de différence entre l'image de Universal et Criterion pour "fear and loathing in las vegas"
Une image équivalente sauf niveau étalonnage, mais surtout, une flopée de bonus.
les mêmes qu'en dvd ?
- narc
- Messages: 69
- Inscription Forum: 16 Sep 2011 11:16
narc a écrit:tenia54 a écrit:maxbond a écrit:T'auras pas trop de différence entre l'image de Universal et Criterion pour "fear and loathing in las vegas"
Une image équivalente sauf niveau étalonnage, mais surtout, une flopée de bonus.
les mêmes qu'en dvd ?
oui
- maxbond
- Messages: 12469
- Inscription Forum: 06 Déc 2007 21:19
Dans les précos de mamazone il y a La Grande Illusion en blu-ray pour février 2012, édition Studio Canal.
Rien vu chez Criterion ...
Rien vu chez Criterion ...
- regisso
- Messages: 583
- Inscription Forum: 27 Aoû 2005 10:50
- Localisation: Proche Toulouse
regisso a écrit:Dans les précos de mamazone il y a La Grande Illusion en blu-ray pour février 2012, édition Studio Canal.
Rien vu chez Criterion ...
Il y aura aussi To be or not to be pour la même date.
Criterion ont perdu les droits US (même si l'édition EAH est encore trouvable pas chère sur Amazon.com), donc cela sortira vraisemblablement dans l'édition Studio Canal via Lionsgate.
Rappel des titres concernés :
http://www.criterion.com/current/posts/ ... print-sale
http://www.criterion.com/current/posts/ ... nouncement
- tenia54
- Messages: 6385
- Inscription Forum: 22 Nov 2010 22:40
Tu voulais bien dire qu'ils ont perdu les droits de La Grande Illusion, pas ceux de To Be Or Not To Be, qui est un titre Warner aux USA.
Tous les titres que je vois sur la liste, à ma connaissance, sont des titres Studio Canal.
Tous les titres que je vois sur la liste, à ma connaissance, sont des titres Studio Canal.
- Sledge Hammer
- Messages: 3657
- Inscription Forum: 06 Oct 2005 23:39
|
Retourner vers 4K Ultra HD, Blu-ray & VOD
|