Ah que je suis content d'avoir fait le choix d'un produit standard uPNP, au moins je sais ce que j'envoie

|
Modérateurs: Modération Forum Home-Cinéma, Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 42 invités
gerardfma a écrit:Si j'en crois VLC qui a intégré le support d'AirTunes, ils encodent en ALAC...
Ah que je suis content d'avoir fait le choix d'un produit standard uPNP, au moins je sais ce que j'envoie
haskil a écrit:Je ne suis pas en mesure de regarder ce que mon OS Mac envoies dans ma borne N... je ne sais pas comment m'y prendre.
captaincaverne a écrit::D comme toi je préfère la musique aux Bits mais bon à chacun ces plaisirs
La configuration dans mon profil
captaincaverne a écrit::D comme toi je préfère la musique aux Bits mais bon à chacun ces plaisirs
La configuration dans mon profil
Si DB System n'était jamais entré dans les explications techniques sur son site, s'il n'en n'avait pas tant donné au téléphone ou par mails aux forumeurs qui l'appellent pour lui en demander , il n'y aurait rien à dire... sur la technique...
Juste admirer la qualité du travail réalisé et celle des composants utilisés... et se gratter néanmoins la tête sur ce qu'on peut faire en conservant le coeur hardware et software d'un produit à 89 euros... car bien peu de témoignages pour dire que ce qui sort d'une borne version DB System sonne mal... pour ainsi dire aucun.
gerardfma a écrit:Si j'en crois VLC qui a intégré le support d'AirTunes, ils encodent en ALAC...
Ah que je suis content d'avoir fait le choix d'un produit standard uPNP, au moins je sais ce que j'envoie
Pathou a écrit: Le décodage sur la borne est peut-être l’une des raisons de la qualité musicale de la borne Airport Express.
patmeth a écrit:Pour ma part
Ah que je suis content d'avoir fait le choix d'une Zardoz, au moins je sais ce que je reçois....... de la musique.
Ce qui au final est à mon sens plus important que de savoir ce que j'envoie.
Gerardfma, je précise que si je profite de reprendre tes propos ce n'est point contre toi , mais plus dans le but de relativiser cette diatribe technique.
jm
Pathou a écrit:gerardfma a écrit:Si l’on se fie à la théorie du jitter audio, le jitter des équipements domestiques "dématérialisés" est né à partir du décodage.
Autrement dit, plus le décodeur est proche du DAC, plus le niveau de jitter est réduit, et plus le rendu musical est meilleur.
gerardfma a écrit:Si toutes les théories sur le jitter publiée ça et là était dépourvues d'intêrêt marketing, peut-être les lirais-je avec un oeil moins sévère![]()
Je ne sais pas d'où est partie cette théorie là, mais elle me semble pour le moins farfelue![]()
The question which naturally arises out of this paradox is: why does the $30,000 player sound better?
Before we answer that question, let us first understand that at the Digital Out of a $100 CD-player we have the same 1's and 0's as we do in the $30,000 player.
The only difference is in the Jitter content. Jitter only means that the data (the 1's and the 0's) is not perfectly time-aligned, but is transmitted either slightly earlier or later than it should be in the ideal case.
What is jitter and why is it bad?
Digital audio, as everyone knows, is 0s and 1s. But they got there because they were quantized. An analogue signal is quantized (chopped up into samples) by an A/D conversion process. The A/D conversion process is run by a clock. The clock tells the converter when to chop. In CD audio, there are 44,100 chops a second. The more continuous and evenly spread out these chops, the more accurate the conversion process. There would be no jitter if the chops were all exactly evenly spread out. The more uneven the time-chopping clock runs, the more it contains jitter. So jitter is a shake-up of the otherwise perfectly continuous and even quantization of time. Jitter is not a slow or fast clock. Jitter is a slow or fast sample. Jitter is a real-time fluctuation of the evenness of the samples. Jitter is what nobody has ever liked in the sound of digital audio.
How is jitter created? Is it on the recording originally? Is it on the disc? Is it created solely by the electronics?
Here's an analogy: take a ruler and hang pieces of string from your ceiling exactly one centimeter from one another in a line. At the end of all of the pieces of string, attach sewing needles. You have quantized a meter into 100 cm. The needles mark the spots. Now take a fan and add turbulence to the ambient air. You have added jitter to your quantization model.
Jitter is created due to real-world interference. It can come from power supply noise, physical vibration, crosstalk among components, inherent noise in the components, intermodulation with the digital data itself, antennae effects from the cables (digital, audio and mains), resonant reflections from the device's casing material and just about everywhere else you can think of. Jitter gets into the recording at the A/D process (during recording). The better the recording equipment, the better the digital data. Jitter (again) gets into the audio you hear at the D/A process. Nowhere else is jitter of any significance to our ears. When you listen to a digital recording, you hear the jitter which was recorded plus the jitter which is getting into the playback now. If you annihilate all of the jitter which is getting into the playback now, it is then time to write the recording engineer and tell him to do his part, too.
Noisy power supply and ground noise caused by ground-loops and imperfect voltage regulation and delivery in a system can also add to the jitter.
Comparison 2: A5 system as in 1 v Wadia/iPod/DIP Classic v Wadia/iPod
I must confess that I have rarely had the “Oh Wow!” reaction with most tweaks (and at such a price as the Monarchy DIP, I consider this a tweak), usually noting small incremental improvements and unconvincingly rationalizing that it was an improvement worthy of the cost of the tweak. This occasion was one of the rare and major exceptions.
Firstly, the difference between the Wadia/iPod with and without the DIP was extreme.
|
Retourner vers Matériel PC Home-cinéma |