wolfies97 a écrit:Bonjour
En Suisse , il y a du stock maintenant. J'attends encore de voir ce que vaut le Fengmi 4K Cinema Pro pour me décider pour l'Optoma ou pas
Je viens de recevoir le miens mais je ne pourrai pas le brancher avant 3 semaines. J'ai hésité avec ce fengmi, mais pas de 3D pour le moment et surtout pas de garantie. Je préfère payer un peu plus cher et avoir un SAV compétent derrière, ça m'a bien dépaner avec mon dernier VP.
Je viendrai faire un CR une fois tout posé.
Pour info optoma va sortir un nouveau firmware d'ici peu qui va résoudre quelques souci :
"As stated previously the fix will resolve many issues:
1. Improve the occasion flashing issue.
2. Resolve 10-bit 4:2:2 and 12-bit 4:2:2 being displayed at 8-bit 4:2:2.
3. Resolve 4K HDR BT. 2020 signal being displayed as 4K HDR BT.709.
4. Display Mode issue -- After HDR content is displayed, Projector fails to fall back to previous Display Mode.
5. Alexa Timeout Issue (example: Living Room is not responding).
6. Improve Input Lag -- 4k60 will be 70-75ms and 1080p60 will also be 70-75ms -- down from over 100ms.
7. Game Mode - Enabling will automatically disable SmartFIT and PureMotion (and 3D if enabled). Disabling Game Mode will return SmartFIT and PureMotion to their previous values. Enabled is required to meet the input lag in 6.
8. Add TapCast -- Casting and Screen Mirror support. Casting is supports User Generated Content.
9. Few other minor fixes (will detail in a few future).
The upcoming release will target CinemaX P1 and CinemaX PRO."