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L'univers du PC

Star Citizen [PC]

Message » 15 Déc 2015 18:41

Faut pas critiquer SC qu'on vous dit :oldy: :oldy: :oldy:
Kolian
 
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Message » 15 Déc 2015 18:47

Faut pas critiquer Canard PC on vous dit :oldy: :oldy: :oldy: D'après ce que je lis dans leur forum leur dernier dossier sur le sujet était loin d'être nickel avec pas mal de bêtises relevées par les lecteurs. J'espère donc que leur nouveau dossier sur SC sera mieux renseigné, mais surtout sera traité objectivement. Mais rien qu'en lisant que l'alpha 2.0 plante toutes les 5mn ca commence vachement bien...
BennJ
 
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Message » 15 Déc 2015 18:52

Tu sais, CPC fait souvent de l'humour très décalé ;)

Après, ce n'était pas un dossier mais un gros édito sur le sujet...
Kolian
 
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Message » 15 Déc 2015 19:04

Je sais j'étais abonné à CPC pendant un an, mais j'ai trouvé que le magasine ne donnait pas vraiment d'informations intéressantes par rapport au net. Faut dire que j'avais pris la version en démat, et déjà ca sort tout les mois seulement alors que le mag papier sort toutes les 2 semaines (ca à peu être changé depuis). Mais surtout la lecture n'était pas du tout adaptée aux tablettes, et surtout pendant un bout de temps j'étais obligé de zoomer, dézoomer (mes yeux vont bien merci :mdr: ) afin d'avoir le texte net. Mais le plus gros reproche que je ferai au magasine c'est qu'en dehors du coté marrant du mag il ne se démarque pas vraiment de ce qui se fait sur le net. Il y a des tests, des news, etc... Bref ce qu'on peut trouver un peu partout ailleurs. En comparaison je préfère largement l'approche de JV Le Mag (qui fait aussi du tests en passant), mais ou il y a je trouve plus de dossiers qu'on ne trouve pas ailleurs...
BennJ
 
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Message » 15 Déc 2015 19:18

CPC c'est fait pour être lu sur le trône ;)

La partie news est la partie potache du journal ( au nième degré )
La partie test, forcement comparé a la réactivité du net c'est souvent plus late mais ca test surtout des jeux qu on ne trouve pas en hompeage de GK/GB.
Et y a une partie dossier qui traite d'un sujet et c'est souvent très interessant :thks:

Après, je ne dis pas amen a tout de CPC...j'suis bien trop grande gueule pour cela...Notamment sur le soutien de certains de la rédac envers @si/mediapart sur les soucis de TVA ;)
Kolian
 
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Message » 16 Déc 2015 10:58

Le patch note de la version alpha 2.0 avec en détail ce que vous pouvez y trouver et faire :

We’re very excited to announce that Star Citizen Alpha 2.0 is now available for all players! This release includes the very first elements of Star Citizen’s Persistent Universe, including large world maps, multi-crew ships, FPS combat and more!

We invite you to explore a multitude of new locations around the gas giant Crusader. Start your journey at the massive Port Olisar transit station and then play alongside friends and enemies as you explore scenic asteroid fields, complex communications arrays, research satellites and even a derelict space station.

This release also adds a variety of flight-ready ships, including the powerful Retaliator bomber, the mighty Constellation Andromeda and new variants of the Avenger fighter. This is our biggest release yet, introducing everything from interior physics grids, quantum travel, EVA, first person combat, missions and much, much more.

Alpha 2.0 is the foundation for the Star Citizen’s Persistent Universe, and we’re extremely proud to allow backers this early look at a major milestone in building the BDSSE! Welcome to Crusader: it’s time to get back into space!




LARGE WORLD – CRUSADER: 17 OPEN WORLD MISSIONS

8 Comm Array missions involving dogfighting and EVA, 8 Research missions involving protecting civilians or recovering lost data and 1 Exploration mission of an abandoned station.
20+ Random Encounters – Most are random dogfighting encounters, often with a mix of friendlies and hostiles. 4 are random exploration missions involving finding lost wrecks.

FIRST PERSON SHOOTER

Recharging energy weapons.
In-game pick-ups including ballistic weapons, ammo and MediPens.
Player healing.
Due to the open-world architecture of the Crusader system, FPS combat can occur on space stations, on the decks of ships, or even while engaged in EVA.
A space station location specifically designed for and dedicated to FPS combat, including many stores and caches of personal weapons.

MORE FEATURES!

Constant and ongoing skirmishes and space dogfights between Pirate factions and in-system security forces in the Yela asteroid belt.
Wreckage to scavenge in the Yela asteroid belt.
Ship Repair, Refuel and Restocking at Cry-Astro.
EVA – Extravehicular activity.
Multicrew Ships: Multicrew ship gameplay! You’re not tied to your seat, you can walk around inside your ship with friends, and assume different responsibilities at different crew stations, such as ship’s pilot or copilot, engineer, or turret gunner.
Ship to space transitions.
Seamless first-person gameplay! Transit between the interior of your ship to outer space and back without any loading screen! Fly, fight, and spacewalk all in the same game.
Quantum Travel, complete with limited fuel mechanics.
All non-fighter craft have a Quantum Drive that allows them to travel through local space at genuinely 0.2 speed of light.
Mobiglass Mission and Journal system.
EMP warfare in the Avenger Warlock.
Large World tech that allows for extremely large expanses of space to explore without loading screens.
New IFCS Flight models.
Ship repair refuel and restock.
Party system.
Multi-ship crew stations.
IFCS Flight Modes – Precision, SCM, and Cruise flight modes.
Afterburner.
Ship-to-ship EMP and disruption damage.

LOCATIONS

Our first Large World planet: Crusader.
Three moons: Yela with its asteroid belt, Cellin with a station and Daymar with a station.
Three distinct stations: Port Olisar (The new local shipping hub, a space hotel players get their start in), Security Post Kareah (our FPS PvP location), Covelex Shipping Hub (Abandoned shipping hub, acting as an EVA exploration location for players).
One Cry-Astro repair and restock station.
Nine Comm arrays with encounters, missions and EVA exploration.


ARENA COMMANDER

The in-lore Arena Commander is a simulation module that pilots can plug into and practice in. It’s served as the testing ground for much of our flight and in-combat ship experience. All ships listed as Flyable on the charts below can be flown and fight in any of these modes.

Six-Part Tutorial that introduces players to basic and advanced flight controls, including take-off, landing and combat.

Game modes include (Available in both single and multiplayer):

Racing Mode, with three unique “tracks” of increasing difficulty. It is referred to as the Murray Cup in lore.
Free-flight mode, with no time limit, AI enemies or goals on your choice of two unique maps, Dying Star or Broken Moon.
Vanduul Swarm, on two unique maps, Dying Star or Broken Moon. Do battle with wave after wave of increasingly difficult enemy Vanduul ships.
Single player mode has AI teammates to help you.

Multiplayer mode is up to four players in a team vs the Vanduul Swarm, and include game modes:

Battle Royale, a free for all combat mode with four to sixteen players. The player who scores the most total points within the time limit is the winner.
Squadron Battle, a team vs team fight with four to eight players on each side. The team who scores the most points against the rival team within the time limit is the winner.
Capture the Core, a team-based capture the “flag” game mode with teams of four to six players on each side. The first team to score five captures wins.
All can be played on two unique maps, Dying Star or Broken Moon.
Public free-matches are limited four per side.


SOCIAL MODULE: ARCCORP

Area 18 is a city on ArcCorp, a planet in the Stanton system and our first interactive planetside environment.

Gameplay is focused on individual exploration and social interaction.
The zone contains a customs area, shops, Medical Bay, items (not yet buyable) and a bar.
Augmented Reality mode allowed players to see names of other characters and view the names/details/prices of any items they look at.
Fully destructible Greycat Buggies that players could drive around the zone, with the ability to run over and kill other players or destroy said buggies.
Our first player experience with death and respawn into a Medical Bay after being run down.
Some NPCs, with interaction being developed now.
Introduced our chat and animated/voiced emote system. With the ability to create and join multiple chat channels, zone into ArcCorp instances with their friends, and interact with them on a much more personal level.
Up to 36 players, with a hard cap of 40. The soft cap is to allow for friends to join the same instance together.


THE HANGAR MODULE

Hangars are where players can view and explore their ships, as well as decorative items, objects and subscription flair items that we sell from the store. The Hangars can expand from one to up to five bays depending on the number of ships loaded into them on the website.

We currently have four hangars. SelfLand, Aeroview, Revel &York, and VFG Industrial.
Each bay can hold three small ships, one medium or one large ship. Expanded options are currently in development.
The exception is VFG Industrial. The central bay for VFG Industrial can only hold three small or one medium, not a large ship.

Gameplay:

View, explore and interact with your ships or the hangars.
Use the Holotable to remove, add or change the equipment loadout on your ships.
Interact with flair items from posters to a small bar or Jukebox.
Drive around in a Greycat Buggy (when available).


DISCLAIMER
Please note that the game presently available is in an Alpha stage and is currently in development. Parts of the game are made available for your testing and feedback. Naturally, alpha releases are a work in progress and will have bugs and other deficiencies. We encourage community feedback but the final game design decisions rest solely with us as developer.

We sincerely thank you for your participation and hope to see you in the ’Verse!

The Cloud Imperium Games Team
BennJ
 
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Message » 17 Déc 2015 11:51

Nouveau trailer qui présente le système de génération procédurale des planètes qui est en cours de développement:



ingame ca donne ca :



Vivement :love: :bravo:
BennJ
 
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Message » 17 Déc 2015 13:20

En tout cas, ils sont bon en marketing, ils arrivent à vendre du rêve :siffle:

Car pour l'instant cette Alpha 2.0 c'est un cauchemard :evil: , alors on va me dire (car il ne faut pas dire du mal de Star Citizen) que c'est une alpha et patati et patata... mais putain, entre les plantages du jeu intempestif, les déconnexions, les soit disant problèmes d'identifications (alors que je me suis déjà identifié via l'interface) pour rejoindre des zones (qui sont en faite des serveurs)... les temps de chargement juste hallucinant, l'optimisation avec les pieds (en low j'atteint péniblement les 30 Fps avec souvent de grosse chute à 15 fps, et quand je regarde les forums c'est pour tout le monde).

Entre les vidéos marketing et ce que j'ai devant les yeux sur mon PC, il y a un gouffre... une galaxie même :siffle:
Je pense que l'on aura ce que l'on voit dans leur vidéo marketing quand on aura Star Wars X au cinéma et que l'on aura tous un PC de la NASA chez soi :roll:
julianf
 
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Message » 17 Déc 2015 14:50

La vidéo in-game en dessous n'est pas une vidéo marketing, tu vois que c'est du in-game et pas du in-engine comme celle d'au-dessus :)

J'ai testé hier et aucun problème durant ma petite heure de jeu, en dehors d'un framerate inconstant il est vrai... Mais comme tu fais bien le de préciser : c'est une Alpha. Ce terme n'est pas utilisé pour faire jolie, c'est tout simplement car c'est une vraiment une version alpha. C'est logique quand on lance un truc qui porte le nom de Alpha il ne faut pas s'attendre à ce que tout marche parfaitement comme si le jeu était annoncé comme étant en version finale. Va sur les forums et remontent les informations c'est aussi fait pour ca une alpha.

Un conseil laisse le jeu de coté et attend qu'il sorte en version finale, et si d'ici là il n'est pas encore optimisé, ou encore buggé là tu auras totalement le droit de râler :thks: Car là si ca tourne de cette manière chez toi actuellement ca ne sert à rien d'insister.

Quelques vidéos sympas de AlphaCast qui teste la version en question :



BennJ
 
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Message » 27 Déc 2015 14:20

Les nouveaux contrôles présents dans l'alpha 2.0 ou 2.1 :

BennJ
 
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Message » 19 Jan 2016 13:50

Gros dossier dans le dernier CPC sur SC...Pas encore lu mais ca promet du bon :ane:
Kolian
 
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Message » 19 Jan 2016 14:30

je mets juste la photo de la couv .

le titre du dossier est "Star Citizen : On a marché sur la thune"
Image
jujulolo
 
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Message » 22 Jan 2016 12:21

De toute façon, vous ne pourrez jamais empêcher les détracteurs, surtout dans la presse, ils sont légions, surtout pour faire de la désinformation ou pour donner des infos orientées.

Canard PC c'est devenu Canard WC!

S'il y a bien deux gars en qui je fais confiance pour sortir un grand jeu spatial, c'est bien les frères Roberts (Chris et Erin).

Ils ont fait

Wing Commander 1 à 4
Wing Commander Prophecy
Starlancer
Freelancer
Privateer
Privateer The Darkening

Ce ne sont pas deux gars qui viennent de la planète Mars concernant ce type de jeu vidéo.

Une certaine presse est jalouse et n'aime pas le succès, cela rappelle les critiques envers le film Titanic avant sa sortie disant que Cameron ne finirait jamais le film, qu'il allait couler la Fox, etc...

Résultat, plus grand succès de tous les temps.

Pareil pour le film La Grande Vadrouille, il s'est fait descendre avant sa sortie, résultat, plus grand succès avant la sortie de Titanic 30 ans plus tard.

Bref, laissez parler, je sais que Chris Roberts va peaufiner son jeu et en faire un jeu grandiose même s'il ne doit sortir qu'en 2018.

Les bugs des versions alpha, si cela ne plait pas à certains, ils n'ont qu'à attendre la version finale pour jouer au jeu plutôt que venir faire une critique d'un jeu qui a encore deux ans de développement. J'aimerais bien voir le résultat alpha d'un GTA V 2 ans avant sa sortie, je pense qu'on rigolerait.
moumou3
 
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Message » 22 Jan 2016 13:05

Squadron 42: Behind the Scenes - Gillian Anderson

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Message » 22 Jan 2016 13:24

Toujours aussi belle Gillian Anderson, et même elle se bonifie avec l' âge :love:
julianf
 
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