Les russes l'ont déjà fait tout comme les services secrets italiens ont également commandité un attentat sur leur propre sol.
Plus rien ne m'étonne.
Mais afin d'en être certain, demandons à Thierry Meyssan.
|
Modérateurs: Modération Forum Bla bla, Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: wolverine77 et 239 invités
Règles du forum
Merci de bien respecter la Charte HCFR, l'espace de loisirs proposé ici n'étant pas destiné à être un défouloir ou une foire d'empoigne.
Et pour mémoire, la Charte HCFR est directement consultable ici : Charte Forum HCFR
Merci de bien respecter la Charte HCFR, l'espace de loisirs proposé ici n'étant pas destiné à être un défouloir ou une foire d'empoigne.
Et pour mémoire, la Charte HCFR est directement consultable ici : Charte Forum HCFR
Bah certains pensent même que les ricains ont controlé l avion a distance pour le faire shooté
D'autre pense que la pièce retrouvé c'est une machination et que l'avion a atterri quelques part et que tous les occupants sont prisonnier
Moi je dis, c'est mieux que les scénars de film
D'autre pense que la pièce retrouvé c'est une machination et que l'avion a atterri quelques part et que tous les occupants sont prisonnier
Moi je dis, c'est mieux que les scénars de film
- Kolian
- Messages: 8680
- Inscription Forum: 14 Nov 2005 12:57
Kolian a écrit:Le complo que c'est les ricains qui ont abattu le mh370
avec un B2
La configuration dans mon profil
Attention, il se peut que ce post comporte des private joke navrantes, des poils de troll, voire des morceaux de boulets. Employé de l'année 2015. Aussi connu comme Admin dada. M'embêtez pas.
-
Betekaa - Membre d'Honneur
- Messages: 52148
- Inscription Forum: 15 Jan 2002 2:00
- Localisation: omnichiant
Kolian a écrit:Bah certains pensent même que les ricains ont controlé l avion a distance pour le faire shooté
D'autre pense que la pièce retrouvé c'est une machination et que l'avion a atterri quelques part et que tous les occupants sont prisonnier
Moi je dis, c'est mieux que les scénars de film
je sais qui est le coupable, une source sure et certaine me l'a chuchoté au creux de l'oreille
c'est zorro le coupable
Bernardo Betekaa
La configuration dans mon profil
Attention, il se peut que ce post comporte des private joke navrantes, des poils de troll, voire des morceaux de boulets. Employé de l'année 2015. Aussi connu comme Admin dada. M'embêtez pas.
-
Betekaa - Membre d'Honneur
- Messages: 52148
- Inscription Forum: 15 Jan 2002 2:00
- Localisation: omnichiant
Betekaa a écrit:Kolian a écrit:Bah certains pensent même que les ricains ont controlé l avion a distance pour le faire shooté
D'autre pense que la pièce retrouvé c'est une machination et que l'avion a atterri quelques part et que tous les occupants sont prisonnier
Moi je dis, c'est mieux que les scénars de film
je suis qui est le coupable, une source sure et certaine me l'a chuchoté au creux de l'oreille
c'est zorro le coupable
Bernardo Betekaa
Ah ben bravo. En progrès. C'est un don de Diego Garcia.
- alain_38
- Messages: 327
- Inscription Forum: 06 Avr 2011 16:55
- Localisation: Rhône-Alpes
bravo inspecteur... euh calme ta joie, sergent
La configuration dans mon profil
Attention, il se peut que ce post comporte des private joke navrantes, des poils de troll, voire des morceaux de boulets. Employé de l'année 2015. Aussi connu comme Admin dada. M'embêtez pas.
-
Betekaa - Membre d'Honneur
- Messages: 52148
- Inscription Forum: 15 Jan 2002 2:00
- Localisation: omnichiant
Un ami pilote est bloqué en Espagne depuis ce matin. Il est descendu en dernier de l'appareil. Et boum....
Aucun blessé.
Aucune nouvelles aux infos ou sur le net.
Aucun blessé.
Aucune nouvelles aux infos ou sur le net.
- Keron
- Messages: 23572
- Inscription Forum: 26 Mar 2002 2:00
- Localisation: PANDA LAND
Keron a écrit:Un ami pilote est bloqué en Espagne depuis ce matin. Il est descendu en dernier de l'appareil. Et boum....
Aucun blessé.
Aucune nouvelles aux infos ou sur le net.
Quelqu'un a compris ???
Sinon www.crash-aerien.aero
- wopr
- Messages: 5821
- Inscription Forum: 08 Avr 2004 19:51
Confirmé : le flaperon retrouvé sur une plage de la Réunion appartenait au boeing 777 du vol MH370. La Malaisie va pouvoir envoyer les Mistrals avec pont chauffant et brise couille glace en antarctique pour retrouver le reste.
http://www.lemonde.fr/international/article/2015/09/03/vol-mh370-le-debris-decouvert-a-la-reunion-appartient-avec-certitude-au-boeing-disparu_4745171_3210.html
http://www.lemonde.fr/international/article/2015/09/03/vol-mh370-le-debris-decouvert-a-la-reunion-appartient-avec-certitude-au-boeing-disparu_4745171_3210.html
- alain_38
- Messages: 327
- Inscription Forum: 06 Avr 2011 16:55
- Localisation: Rhône-Alpes
c'est dingue quand même
et moi qui pensait que ces pièces appartenaient à un autre des 153 triple 7 disparus ces deux dernières année
et moi qui pensait que ces pièces appartenaient à un autre des 153 triple 7 disparus ces deux dernières année
- Analogeek
- Messages: 1293
- Inscription Forum: 25 Oct 2007 12:09
- Localisation: 6-9 / 0-7
153 777 disparus ces deux dernières années ? Are U sure about that ?
Ben oui, il s'agit d'un débris du MH370. En direction de la Chine il avait changé de route pour le pôle Sud.
C'est encore un drame de pilote qui s'est suicidé.
Ben oui, il s'agit d'un débris du MH370. En direction de la Chine il avait changé de route pour le pôle Sud.
C'est encore un drame de pilote qui s'est suicidé.
- asheewan
- Messages: 1085
- Inscription Forum: 19 Sep 2012 1:56
B777 de la British airways qui a stoppé son decollage pour incendie sur son coté gauche. 172 personnes à bord ayant été évacuées dans l’urgence dont au moins sept d’entre elles légèrement blessées.
- gpqpptdp
- Messages: 1365
- Inscription Forum: 20 Jan 2004 23:53
- Localisation: 77
viva Las Vegas parano
La configuration dans mon profil
Attention, il se peut que ce post comporte des private joke navrantes, des poils de troll, voire des morceaux de boulets. Employé de l'année 2015. Aussi connu comme Admin dada. M'embêtez pas.
-
Betekaa - Membre d'Honneur
- Messages: 52148
- Inscription Forum: 15 Jan 2002 2:00
- Localisation: omnichiant
Boum !
General Electric says allegations of flaws in engine type involved in Las Vegas Boeing 777 explosion “completely inaccurate.”
16 SEPTEMBER 2015
On September 8, one of the two engines of a British Airways Boeing 777 exploded during take off from Las Vegas airport. The captain was able to abort and stop the aircraft in time, evacuating all the passengers and crew without injury, but there is evidence that the US Federal Aviation Administration (FAA) warned both Boeing and General Electric about flaws in the engine type four years ago.
According to the Daily Beast, the FAA issued an airworthiness directive in 2011 relating to the engine in question, a General Electric GE90-85B turbofan, after discovering cracks in a weld joint. The directive said “The unsafe condition could result in uncontained engine failure and damage to the airplane.”
GE and Boeing initially unsuccessfully petitioned the FAA to remove the “unsafe condition” paragraph, saying they did not agree there was a risk.
The regulator ruled that the products must undergo “mandatory repetitive inspections.” Airlines would have to check up on the engines after 48,000 hours of use or 6,000 flights.
“One thing that investigators will now have to consider,” the Daily Beast said, “is whether the intervals between inspections mandated by the FAA were too long and that a crack appeared in the compressor and went undetected.”
Following up on the Daily Beast article, Fortune contacted all the companies involved in the incident and received these responses.
British Airways and Boeing said they would not comment while the NTSB [National Transportation Safety Board] investigation was active.
A GE spokesperson told Fortune the Daily Beast story was “completely inaccurate”. It said the four-year-old FAA AD about the GE90 highlighted in the article made specific reference to a part that was not installed into the GE90-85 engine involved in the BA incident.
A subsequent article in the Daily Mail revealed that the Las Vegas incident was the second in which a BA 777 had had serious engine problems. An earlier flight from Houston to London had to return to its airport of departure after a defective turbine blade in one of its GE 90-85Bs caused excessive vibration and the cabin to fill with smoke.
And on November 7, 2012 an Emirates Airlines Boeing 777 suffered an engine failure on take off from Bangkok International Airport in Thailand. The pilot managed to shut down the engine and put out the blaze with onboard fire extinguishers. The aircraft continued to Mumbai in India where it underwent a single engine landing.
GE told the Daily Mail the engine had an outstanding safety and reliability record since entering service in 1995: “The GE90 is among the world's most reliable engines, powering more than 900 Boeing 777 aircraft and accumulating more than 50 million flight hours.”
16 SEPTEMBER 2015
On September 8, one of the two engines of a British Airways Boeing 777 exploded during take off from Las Vegas airport. The captain was able to abort and stop the aircraft in time, evacuating all the passengers and crew without injury, but there is evidence that the US Federal Aviation Administration (FAA) warned both Boeing and General Electric about flaws in the engine type four years ago.
According to the Daily Beast, the FAA issued an airworthiness directive in 2011 relating to the engine in question, a General Electric GE90-85B turbofan, after discovering cracks in a weld joint. The directive said “The unsafe condition could result in uncontained engine failure and damage to the airplane.”
GE and Boeing initially unsuccessfully petitioned the FAA to remove the “unsafe condition” paragraph, saying they did not agree there was a risk.
The regulator ruled that the products must undergo “mandatory repetitive inspections.” Airlines would have to check up on the engines after 48,000 hours of use or 6,000 flights.
“One thing that investigators will now have to consider,” the Daily Beast said, “is whether the intervals between inspections mandated by the FAA were too long and that a crack appeared in the compressor and went undetected.”
Following up on the Daily Beast article, Fortune contacted all the companies involved in the incident and received these responses.
British Airways and Boeing said they would not comment while the NTSB [National Transportation Safety Board] investigation was active.
A GE spokesperson told Fortune the Daily Beast story was “completely inaccurate”. It said the four-year-old FAA AD about the GE90 highlighted in the article made specific reference to a part that was not installed into the GE90-85 engine involved in the BA incident.
A subsequent article in the Daily Mail revealed that the Las Vegas incident was the second in which a BA 777 had had serious engine problems. An earlier flight from Houston to London had to return to its airport of departure after a defective turbine blade in one of its GE 90-85Bs caused excessive vibration and the cabin to fill with smoke.
And on November 7, 2012 an Emirates Airlines Boeing 777 suffered an engine failure on take off from Bangkok International Airport in Thailand. The pilot managed to shut down the engine and put out the blaze with onboard fire extinguishers. The aircraft continued to Mumbai in India where it underwent a single engine landing.
GE told the Daily Mail the engine had an outstanding safety and reliability record since entering service in 1995: “The GE90 is among the world's most reliable engines, powering more than 900 Boeing 777 aircraft and accumulating more than 50 million flight hours.”
- Robert64
- Contributeur HCFR
- Messages: 5320
- Inscription Forum: 12 Sep 2006 15:40
- Localisation: Sud Ouest
- camps
- Membre HCFR Contributeur
- Messages: 8814
- Inscription Forum: 17 Jan 2007 18:43
- Localisation: Smiland
|
Retourner vers Bla bla et Home-Cinema
|