Modérateurs: Modération Forum Univers TV, Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 50 invités

Tout sur les écrans plats HD du marché (TV LCD, TV Plasmas, TV SED, ...)

Plasmas Panasonic G11 PZ81 / 85 / 800 - Important 1ère page

Message » 24 Nov 2010 20:29

Oui toujours sous garanti, j'ai une extension à 5 ans.
Je vais les contacter, p'tet qu'un réglage via le menu service peut améliorer la chose.
Le tech va surement me trouver un tantinet chiant et maniac, mais bon tant pis, je vous tient informé

Comment peux t'on régler le Edge Enhancement ? c'est quoi au juste ?
judgefredd
 
Messages: 16
Inscription Forum: 28 Aoû 2006 23:29
  • offline

Message » 24 Nov 2010 20:37

évite de jouer avec le menu service si tu prévois de faire jouer la garantie :-?
BarryWhite
 
Messages: 456
Inscription Forum: 27 Jan 2007 14:28
Localisation: Allier... la Terre du Milieu :)
  • offline

Message » 25 Nov 2010 12:17

judgefredd a écrit:Oui toujours sous garanti, j'ai une extension à 5 ans.
Je vais les contacter, p'tet qu'un réglage via le menu service peut améliorer la chose.
Le tech va surement me trouver un tantinet chiant et maniac, mais bon tant pis, je vous tient informé

Comment peux t'on régler le Edge Enhancement ? c'est quoi au juste ?

Le Menu Service ne contient pas de réglage sur un équivalent de l'EE.
Ce paramètre n'existe pas en tant que tel chez Panasonic, en menu utilisateur tu peux essayer de jouer sur la netteté (la baisser au minimum) et éventuellement sur le Noise Reduction (réducteur de bruit) en le désactivant.

MC
mc-the-best
 
Messages: 1630
Inscription Forum: 15 Nov 2007 10:23
  • offline

Message » 29 Nov 2010 10:09

Salut,
pour la garantie, j'aivas modifé le menu service ( reglage HD et SD) la tv est repartie 3 semaines et ils n'ont rien vu.

Par contre je voudrais changer de tv pour un 50', je veux rester s ur plasma pana, quel TV me faudrait il pour avoir au minimum la meme qualité que mon 46pz83E.
le tout pour le moins cher possible (pôleur).
copernic42
 
Messages: 732
Inscription Forum: 27 Mai 2006 18:37
Localisation: 42
  • offline

Message » 25 Déc 2010 18:16

Hello, i hope you can read english, my french is not very good. I understand you have some firmware special for a panasonic pz81e... you still have it somewhere? I believe it had something to do with enabling extra functions" 24tramerate? Anyway, i've beel looking for any firmware sinds the day i bought my tv, but never found something, untill i found this thread... i hope maybe you can share with me this firmware... anyway, merry christmas from belgium! !

Regards
Glenner
 
Messages: 4
Inscription Forum: 25 Déc 2010 17:15
  • offline

Message » 25 Déc 2010 18:28

Demande à Barrywhite en MP :idee:
manitao17
 
Messages: 12217
Inscription Forum: 12 Nov 2008 22:54
Localisation: Emigré de La Rochelle
  • offline

Message » 25 Déc 2010 18:50

manitao17 a écrit:Demande à Barrywhite en MP :idee:
merci bien

I tried sending a pm to him, but is it normal that my message stays in my outbox and not in send messages?
Glenner
 
Messages: 4
Inscription Forum: 25 Déc 2010 17:15
  • offline

Message » 25 Déc 2010 18:54

PM :wink:
manitao17
 
Messages: 12217
Inscription Forum: 12 Nov 2008 22:54
Localisation: Emigré de La Rochelle
  • offline

Message » 26 Déc 2010 11:02

no problem Glenner, I've just received your private message.


the "magic firmware" is just waiting for you in your mail box :wink:
BarryWhite
 
Messages: 456
Inscription Forum: 27 Jan 2007 14:28
Localisation: Allier... la Terre du Milieu :)
  • offline

Message » 26 Déc 2010 14:18

BarryWhite a écrit:no problem Glenner, I've just received your private message.


the "magic firmware" is just waiting for you in your mail box :wink:


thank you very much Barry! it's working great! You seem to own a pz81e yourself. I have a question about an 'issue' that bothers me... I know that plasma screens are known for their very good black levels, thats why i got rid of my LCD 2 years ago.
But with my TV, when i turn on the screen, and when it displays nothing, just a black background, or even the black borders when you watch a movie, they are not as black as when the screen is turned off. In a dark room you can clearly see the screen light up, so the black isn't very black. Kind of like with an LCD screen, where you have the backlight ofcourse, but plasma screens don't have a backlight. The plasma cells should not be activated when the display black. Even when i turn brightness all the way down, the background is always much more 'brighter' then when the screen is turned on. Is this normal for a plasma? I mean, okay it's not a pioneer kuro, but i excpected much better for a plasma screen, in a dimmed or dark room the black is not much deeper then my previous LCD screen....
Glenner
 
Messages: 4
Inscription Forum: 25 Déc 2010 17:15
  • offline

Message » 26 Déc 2010 15:20

maybe you have a problem so.

I have to admit that I changed the gamma settings with my BD player. maybe it can differed...
but, for my own part, when my plasma is turned on, blacks are blacks, not as a Kuro of course.
and, strangely, when my plasma is turned off, the screen is not really black but grey (very deep).
didn't you try to change something in your settings ?
BarryWhite
 
Messages: 456
Inscription Forum: 27 Jan 2007 14:28
Localisation: Allier... la Terre du Milieu :)
  • offline

Message » 26 Déc 2010 16:15

Its not when the screen is turned off, its when its turned on. Indeed, if you look at the screen during daylight, turned off it is gray indeed, at the evening its more dark, thats normal. But when you turn it on, the gray, or black in dark conditions, lights up, the screen is giving some light, like it has a backlight. During daytime you can't hardly notice the difference between turned off and turned on screen, but with dark room, it goes from black to some gray shining...
Glenner
 
Messages: 4
Inscription Forum: 25 Déc 2010 17:15
  • offline

Message » 29 Déc 2010 23:42

Bonjour à tous,
Je possède un 46PZ86 depuis presque 2 ans, et voila qu'il commence à avoir des sauts d'humeur.
Plusieurs fois, il s'est éteind avec la led qui clignote puis s'est rallumé au bout d'une dixaine de secondes.
Est-ce que c'est un problème connu, la garantie se termine dans 2 mois, panasonic dépanne à domicile?
Merci pour vos réponses
a+
Orelmat
 
Messages: 62
Inscription Forum: 08 Jan 2009 11:40
  • offline

Message » 30 Déc 2010 9:45

j'ai eu la meme chose y a 4 mois, c'est la platine d'alim qui se meurt !!!!
pris en garantie,( sinon cout de la reparation 280€) et 3 semaines avec une tv de remplacement.
copernic42
 
Messages: 732
Inscription Forum: 27 Mai 2006 18:37
Localisation: 42
  • offline

Message » 02 Jan 2011 0:17

Merci copernic, j'ai plus qu'a le renvoyer au magasin...
a+
Orelmat
 
Messages: 62
Inscription Forum: 08 Jan 2009 11:40
  • offline


Retourner vers Ecrans HD

 
  • Articles en relation
    Dernier message