Modérateurs: Modération Forum Home-Cinéma, Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: Jacky67, minifrix et 73 invités

Tous les lecteurs Multimédia intégrés type Media Center, Box opérateurs, NMT.
Règles du forum
Avant de poster, merci de prendre connaissance des règles du forum : à lire avant de poster

Dune HD Pro Vision 4K Solo

Message » 22 Fév 2022 20:26

exFAT est un choix polyvalent aussi, surtout pour les HD de grande capacité.

Tu peux regarder ici, même si ça parle z'pp, ce sont les mêmes machines :wink:

Dernier point, ce serait bien de poser vos questions sur le topic regroupé, ce sera utile à d'autres plus simplement du coup :idee:
kaboom
 
Messages: 255
Inscription Forum: 24 Nov 2019 12:21
  • offline

Message » 22 Fév 2022 20:53

duf666 a écrit:Oui, sinon tu seras bloqué pour les fichiers de plus de 4 Go...


Ok merci.
Comment lire des fichiers MP3
Je lance la lecture a partie du disque dur mais rien ne se passe, il y a une astuce ?
Francky79
 
Messages: 7
Inscription Forum: 11 Fév 2022 20:16
  • offline

Message » 17 Mar 2022 23:22

Nouveau firmware en date du 17/03/2022 de la branche alpha/beta r20, il s'agit de la version 220317_0257_r20

Voici la liste des améliorations/corrections/nouveautés :

Dune HD a écrit:• All models: New GUI: Improved handling of watch progress and playback position resuming in various cases, especially for TV Shows.
• All models: New GUI: Added "Show in file browser" command in POP UP MENU in various cases where a movie object is shown, and also near "Play file from local source" button; allows to quickly jump from a movie to the corresponding location in the filesystem.
• All models: New GUI: Bugfix: On playback stop, visual glitches (some parts of the previously shown screens) should be temporarily shown on the screen.
• All models: New GUI: Bugfix: Poster and other images could not be shown in some cases after some Internet connection problems.
• All models: New GUI: Bugfix: My Collection folders defined as the root of some network folder could work in wrong way.
• All models: New GUI: Bugfix: The new global search function did not work properly in the mobile app.
• All models: New GUI: Bugfix: Wrong GUI layout could take place in "Favorites" menu in some cases.
• All models: New GUI: Bugfix: The setting which disables animation effects did not work in some cases.
• All models: New GUI: Internal performance improvements.
• All models: Added function to automatically spindown connected HDDs after inactivity. This is supported both for USB and SATA HDDs. The period of inactivity can be set using the new setting "Setup / Misc / Power management / Auto HDD sleep on inactivity". By default this function is disabled.
• All models: Bugfix: When a huge exFAT HDD was formatted by the media player, it could be not accessible on Windows PC.
• All models: Bugfix: specific files/streams without audio track could not be played.
• All models: Bugfix: playback could crash on playback stop or channel switch in some reare cases.
• All models: SDK/API: New dune_param 'show_in_recent:0|1' (to control whether to show the item in the "Recent" menu or not).
• All models: SDK/API: Added support for 'sel_id" parameter in "launch_media_url(embedded_app://{name=file_browser})" action.
• 1619DR/1619/S905X3 models: Big update of Android audio subsystem (merged a lot of improvements and changes from newer Android versions up to Android 11). This helps to solve some important problems. Note: this is a huge change which may potentially affect a lot of things.
• 1619DR/1619/S905X3 models: More complete solution for the problem that the use of Bluetooth remote can lead to short audio interruptions when Google services are used.
• 1619DR/1619/S905X3 models: Use of Dune HD internal player from Android apps: Improved support for various specific cases ("content://" URLs, URLs without MIME type, specific HTTP URLs).
• 1619DR/1619/S905X3 models: Use of Dune HD internal player from Android apps: Bugfix: the player could stack at black screen after returning from playback in some cases.
• 1619DR/1619/S905X3 models: Use of Dune HD internal player from Android apps: Bugfix: files played by Android apps were wrongly shown in "Recent" menu.
• 1619DR/1619/S905X3 models: Use of Dune HD internal player from Android apps: Various other minor improvements.
• 1619DR/1619/S905X3 models: Improved the look and behavior of Android system dialogs for choosing Android applications for user actions.
• 1619DR/1619/S905X3 models: Improved support for HBO MAX app (fix for the problem with non-smooth playback).
• 1619DR/1619/S905X3 models: Specific HTTPS URLs from cloud drives could not be played.
• 1619DR/1619 models: A big reimplementation of CEC subsystem, improved compatibility with various HDMI equipement, added various new CEC functions. The following CEC functions are now supported: Switch off media player when switching off TV; Switch off media player when changing TV input; Switch on media player when switching on TV; Switch off TV when switching off media player; Switch on TV when switching on media player; TV remote controls media player; Media player remote controls AVR volume.
• 1619DR/1619 models: Bugfix: When using some android applications (such as SmartTubeNext), video playback could hang after pause.
• 1619DR/1619 models: Bugfix: Audio/video desync could take place when playing audio via Bluetooth or via USB audio in some cases.
• 1619DR/1619 models: Bugfix: Wrong volume level could take pake place after reboot in some cases.
• 1619DR/1619 models: Bugfix: Unneeded HDMI reinitialization could wrongly happen when playing HDR video in a preview window and using specific HDR/Dolby Vision processing settings.
• 1619DR/1619 models: Bugfix: Unneeded HDMI reinitialization could take place a few seconds after the box bootup; could also cause audio output problems if playback starts automatically on box bootup.
• 1619DR/1619 models with simple front panel displays (Pro 4K II, Pro 4K Plus II, Pro Vision 4K Solo, Real Vision 4K): The DSF utility for showing remaining time on the front panel display ( http://files.dune-hd.com/tmp/dune_servi ... enable.dsf) is now supported also when playing BD in Menu mode and when playing DVD-Video in Menu mode.
• Max Vision 4K (revision with ESS DAC): Bugfix: When using Hi-Fi audio output, small audio hickups could take place in some cases on playback stop.
• Real Vision 4K: Bugfix: After settings reset, the media player could refuse to work without Internet connection.
• Ultra Vision 4K, Max Vision 4K, Ultra 4K, Max 4K models: Bugfix: Hi-Fi audio output did not work when connecting specific external USB audio devices.
• SmartBox 4K Plus, SmartBox 4K Plus II models: Bugfix: "P-" button did not work in some cases.
• Minor other fixes and improvements.


Lien de téléchargement : Firmware 220317_0257_r20 pour les lecteurs Dune HD

Firmware 220317_0257_r20 pour le Dune HD Pro Vision 4K Solo
Moonly
 
Messages: 829
Inscription Forum: 17 Déc 2021 16:48
  • offline

Message » 10 Avr 2022 13:16

question à tous: vous conseillez quoi comme FW au jour d'aujourd'hui ? le stable ou beta ?
je parle juste en terme de "solidité"....pas de fonctionnalités , car sur ce point alpha/beta est mieux je le sais :ane:
nenito2k
 
Messages: 1251
Inscription Forum: 20 Déc 2008 22:59
  • offline

Message » 10 Avr 2022 14:24

Question difficile car sur le firmware alpha/beta il y a des correctifs de bugs et améliorations que le firmware stable n'a pas. Donc la logique de rester en version stable est un peu mise à mal, je suis passé sur la branche r20 sur un second lecteur chez de la famille pour cette raison (sans compter la nouvelle interface).
Moonly
 
Messages: 829
Inscription Forum: 17 Déc 2021 16:48
  • offline

Message » 11 Avr 2022 10:26

@moonly

je vois c'est un peu logique..dis sur les dune installer un FW stable ou FW c'est exactement la meme procedure ? de memoire le "fameux" NICEMONKEY avait dit cela

je peux par exemple installer un jour un FW stable et le lendemain le FW beta ? ou faut une gymnastique comme sur certains lecteurs qui privilegient les FW stables plutot...???
nenito2k
 
Messages: 1251
Inscription Forum: 20 Déc 2008 22:59
  • offline

Message » 11 Avr 2022 11:05

C’est exactement la même procédure…
Le plus simple c’est soit sur une clé USB voire comme j’ai fait un répertoire sur le HDD interne.
Il suffit de cliquer sur le .dff et laisser faire.
duf666
 
Messages: 1532
Inscription Forum: 11 Mai 2011 18:07
Localisation: Frontière B-L-F
  • offline

Message » 11 Avr 2022 11:06

Tu lances le fichier du firmware et ça l'installe, point barre. Je n'ai jamais essayé de revenir en arrière mais ça doit fonctionner, au pire, s'il y a des bizarreries, un reset des paramètres et tout repart. ;)
Moonly
 
Messages: 829
Inscription Forum: 17 Déc 2021 16:48
  • offline

Message » 11 Avr 2022 11:16

merci a vous j'ai hate de tester tout ceci dans quelques jours...j'opterai comme vous pour la derniere beta...si elle est stable aussi !
nenito2k
 
Messages: 1251
Inscription Forum: 20 Déc 2008 22:59
  • offline

Message » 11 Avr 2022 11:52

Moonly a écrit:Tu lances le fichier du firmware et ça l'installe, point barre. Je n'ai jamais essayé de revenir en arrière mais ça doit fonctionner, au pire, s'il y a des bizarreries, un reset des paramètres et tout repart. ;)


Pas besoin de reset, tu lances le dff précédent :wink:
duf666
 
Messages: 1532
Inscription Forum: 11 Mai 2011 18:07
Localisation: Frontière B-L-F
  • offline

Message » 11 Avr 2022 12:00

Oui, comme je le disais, si revenir en arrière provoque des soucis, un reset des paramètres remettra tout en ordre.
Moonly
 
Messages: 829
Inscription Forum: 17 Déc 2021 16:48
  • offline

Message » 11 Avr 2022 12:05

Pas besoin d’un reset, tu relances le dff…
duf666
 
Messages: 1532
Inscription Forum: 11 Mai 2011 18:07
Localisation: Frontière B-L-F
  • offline

Message » 11 Avr 2022 12:18

Si revenir en arrière provoque des bugs dans le fonctionnement du lecteur par la suite, comme ça arrive parfois, alors un reset des réglages remettra le lecteur d'aplomb.

Je sais aussi me servir des balises, mais je doute de plus en plus que ça t'aide à comprendre...
Moonly
 
Messages: 829
Inscription Forum: 17 Déc 2021 16:48
  • offline

Message » 11 Avr 2022 12:30

Je parle en connaissance de cause… pas de ‘si’…
Passé de la r17 stable à la r19, qui ne m’a pas séduit, revenu à la r17 par un simple lancement du dff.
Tout cela en gardant mes paramètres…
duf666
 
Messages: 1532
Inscription Forum: 11 Mai 2011 18:07
Localisation: Frontière B-L-F
  • offline

Message » 11 Avr 2022 12:39

Ah, donc c'est pas que tu ne comprends pas, c'est que tu t'expliques mal et tu généralises ton cas, car revenir en arrière est simple, il suffit de lancer le fichier du firmware précédent comme on l'a dit, mais je maintiens que des bugs peuvent apparaître à la suite de l'opération (ce qui n'est pas arrivé chez toi grand bien te fasse). Ca dépend d'énormément de paramètres trop longs à lister (matériels utilisés dans la chaîne vidéo, différences entre les deux firmwares lors du flash etc.) donc c'est la loterie.

Auquel cas, un reset des paramètres devrait tout remettre dans l'ordre.
Moonly
 
Messages: 829
Inscription Forum: 17 Déc 2021 16:48
  • offline


Retourner vers Lecteurs et Box Multimedia

 
  • Articles en relation
    Dernier message