Ibramama a écrit:J’ai toujours un problème de connexion entre la barre et le caisson. Lundi et donc aujourd’hui (mercredi) j’ai encore été obligé de débrancher électriquement la barre de son pour que la synchro se refasse. J’ai déjà effectué un hard reset mais rien ne change. Je vais devoir contacter le sav car ça arrive de plus en plus fréquemment.
Et comme beaucoup je trouve les voix beaucoup trop en retrait du coup on monte le son sauf que lors de scènes d’actions ou d’explosions ou de musique et bien ça hurle dans la maison. Ça manque énormément de réglages quand même...
A tout hasard, as-tu essayé de désactiver le mode intelligent et/ou testé les modes manuels pour voir ce que ça peut donner ?
Petit rappel (en anglais) des principaux raccourcis :
Calibration Place speakers beside seating position
Press and hold HDMI button for 5 seconds on remote
Wait until 'calibration-1 done' is displayed on soundbar (count down 5-1)
Place speakers in desired location
Press and hold HDMI button for 5 seconds on remote
Wait until 'calibration-2 done' is displayed on soundbar (count down 5-1)
Smart Mode Off (Standard Mode On) To turn off, hold mute button for 3 seconds and press + on remote
Changed to standard mode (no added effects, preset EQ settings)
Soundbar reverts back to Smart Mode every time bar turned off/standby
Night Mode Press mute for 5 seconds then press - on remote
DTS:X Neural X Upscaling Off During DTS-X playback hold Atmos button for 10 seconds on remote
Check Battery Charge of Detachable Speakers Hold mute button for 5 seconds then press Atmos button on remote
Will look like BAT_L80_R70 (left speaker, right speaker)
Auto Sync Press and hold TV button for 3 seconds and then press + on remote
Within 5 seconds press + or - to adjust audio delay
Cycle through various sound modes (unsure of purpose yet) Hold bass button for 5 seconds, then press + on remote
Restore Factory Settings Hold Power and Source button on soundbar for more than 10 seconds
Software Update If connected to Wifi/LAN bar will automatically update as long as rear speakers are docked
Speakers must be docked until update finished
WAIT or UPDATING displayed while update is underway, DONE displayed when done
Updating by USB Attach USB drive to USB port, press power and - on bar for more than 10 seconds